فردا؛ نخستین جلسۀ گفت‌وگوی حزب‌الله و المستقبل

فردا؛ نخستین جلسۀ گفت‌وگوی حزب‌الله و المستقبل
دوشنبه 1 دی 1393 - 17:15

منابع رسانه‌ای لبنان از آغاز گفت‌وگو میان حزب الله و جریان المستقبل در روز سه شنبه خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان ابتدا  در دفتر کار خود در عین التینه از نمایندگان دو طرف استقبال می‌کند و سپس گفت‌وگوها آغاز خواهد شد.

به نوشته رأی الیوم، نادر الحریری مشاور سعد حریری رئیس جریان المستقبل و نهاد المشنوق وزیر کشور و سمیر الجسر نماینده پارلمان از طرف المستقبل و حسین الخلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان و حسین الحاج حسین وزیر صنایع و حسن فضل‌الله نماینده پارلمان از سوی حزب‌الله با مشارکت نبیه بری و علی حسن خلیل وزیر امور مالی در این نشست‌ها حاضر خواهند بود.

منابع 8 مارس در این زمینه اعلام کردند که هنوز مسئله تشکیل کمیته‌ها قطعی نشده و این موضوع در خلال جلسات آینده مشخص خواهد شد. همچنین برخی منابع اعلام کردند که جدول کاری گفت‌وگوها تقریباً از سوی دو طرف مشخص شده و ممکن است در نشست اول در مورد آن توافق حاصل شود.

همچنین منابع وابسته به المستقبل اعلام می‌کنند که مسئله حاضران در گفت‌وگوها از طریق مذاکراتی که اخیراً در ریاض صورت گرفته، قطعی شده است و نادر الحریری نماینده المستقبل در این گفت‌وگوها است.

رسانه های لبنانی از قول نبیه بری رئیس مجلس لبنان اعلام کردند که تمامی موضوعات داخلی در دستور کار گفتگوها مندرج است، به جز مواردی که در مورد عدم گفتگو درباره آنها توافق شده، از جمله بحران سوریه و سلاح مقاومت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها