تلاش ناکام تروریست‌ها برای جبران شکست‌های حلب

سه شنبه 2 دی 1393 - 16:40

دمشق، العالم - ارتش سوریه تحرکات تروریست‌ها را برای گشودن جبهه‌های جدید در ادلب ناکام گذاشت و تعداد زیادی از آنان را در حمله به منطقه فرودگاه ابوظهیر به هلاکت رساند.

حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه گزارش داد: داعش و جبهه النصره تلاش داشتند جبهه های جدیدی در ادلب بگشایند و اگرچه جبهه سابق آنها هنوز فعال است اما شدت درگیری ها در ادلب و دیرالزور افزایش یافته زیرا تروریست ها نتوانستند به دلیل پیشروی ارتش سوریه به خصوص در ریف شمالی حلب دستاوردی در این منطقه داشته باشند.

مدیر دفتر العالم در سوریه افزود: تروریست ها چون می دانند در جبهه حلب زیاد دوام نخواهند آورد تلاش می کنند جبهه دیگری را جایگزین آن کنند از این رو با انفجار خودروی بمب گذاری شده تلاش کردند وارد فرودگاه ابوظهیر شوند که البته این عملیات تروریستی شکست خورد و تعداد زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

وی در ادامه گفت: همزمان با این حوادث، تروریست ها در منطقه فرودگاه دیرالزور نیز تحرکاتی داشتند اما ارتش با آنان مقابله کرد. اگرچه همه جبهه ها راهبردی و مهم است اما حلب از همه مهم تر است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، جبهه جنوبی نیز شاهد تلاش هایی برای افزایش دامنه عملیات ارتش سوریه است تا از تحرکات تروریست ها برای پیشروی به سوی حومه شهر السویداء جلوگیری کنند.

در همین حال درگیری ها در درعا و ریف قنیطره ادامه دارد و ارتش مانع پیشروی تروریست ها در محور العلالی الشومره در ریف السویداء شده اند و راههای امدادرسانی به گروه های تررویستی را مسدود کرده اند.

وی افزود: اتاق عملیات و تحرکات تروریست ها در منطقه بصری در حومه درعا نیز هدف حمله ارتش قرار گرفته که در اثر آن تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند و عملیات ارتش در حومه القنیطره و برخی مناطق المسیفره و حومه درعا ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها