بارزانی: داعش در حال فروپاشی است

بارزانی: داعش در حال فروپاشی است
سه شنبه 2 دی 1393 - 21:12

"مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق، تاکید کرد که گروه تروریستی داعش، دچار فروپاشی است و هیچ آینده ای ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسعود بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "فدریکا موگرینی" وزیر امورخارجه اتحادیه اروپا در اربیل، گفت: داعش، در مدت چند روز، سه هزار کیلومتر مربع را از دست داد و در منطقه سنجار، جنازه چهار هزار تن از کشته های خود را به جا گذاشت.

وی افزود: این عملیات، در چارچوب نقشه ای جدید صورت گرفت که نیروهای پیشمرگه آن را به ثمر نشاندند.

بارزانی تاکید کرد: ما داعش را شکست خواهیم داد و آن ها هیچ آینده ای نخواهند داشت.

رئیس کردستان عراق بر پیگرد کسانی که از گروه تروریستی داعش و اقدامات آن پشتیبانی کردند، تاکید و خاطر نشان کرد: "ترکیه، ابتدا به ما کمک کرد و راه را به روی ما گشود تا به کوبانی برویم."
وی در عین حال افزود: ترکیه، سیاست ها و دیدگاه های مخصوص به خود را در قبال اوضاع دارد.

بارزانی سپس گفت: کسانی که به زنان و دختران کرد تجاوز کردند، مشمول عفو نخواهند شد و باید مجازات شوند، اما کسانی که ثابت نشود جنایتی مرتکب شده اند، مشکلی نخواهند داشت.

موگرینی نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: جنگِ داعش، تنها با کردها نیست، بلکه با تمام جهان است.

وی پیشرفت میدانی ضد داعش را موجب بازگشت امید به شهروندان دانست و تاکید کرد که این پیروزی، انگیزه لازم برای جبران ضربه های روانی که به شهروندان آسیب دیده وارد شده است، فراهم خواهد کرد.

وزیر امورخارجه اتحادیه اروپا همچنین گفت: ما در اتحادیه اروپا، به این تهدید، اهتمام می ورزیم، نه فقط به خاطر امنیت شما، بلکه به این خاطر که این تهدید، خطری برای امنیت تمام جهان است.

موگرینی سپس از آمادگی همه کشورهای اتحادیه اروپا بر در اختیار گذاشتن کمک های بشردوستانه، نظامی و امنیتی به منطقه کردستان خبر داد.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها