معمای مرگ روزانه کارگران خارجی در قطر

معمای مرگ روزانه کارگران خارجی در قطر
چهارشنبه 3 دی 1393 - 10:56

یک روزنامه انگلیسی تأکید کرد که به طور متوسط در قطر هر2 روز یک کارگر نپالی جان خود را از دست می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "گاردین" روز چهارشنبه در مطلبی تأکید کرد که از این کارگران نپالی در قطر برای آماده سازی تأسیسات جام جهانی 2022 استفاده می‌شود.
گزارشها حاکی است که در سال 2014 ، به طور متوسط هر 2 روز یک کارگر نپالی جان خود را در قطر از دست داده است؛ و در صورت افزودن آمار دیگر کارگرانی که از کشورهایی مانند بنگلادش، هند و سریلانکا به قطر رفته اند، میانگین مرگ کارگران خارجی در این کشور از روزانه یک کارگر نیز فراتر خواهد رفت.
گاردین تأکید کرد از ژانویه تا نوامبر سال 2014، صد و پنجاه و هفت کارگر در قطر جان سپرده اند. از میان این کارگران، 67 نفر بر اثر سکته قلبی، 8 نفر به دلیل ناراحتی‌های قلبی و 34 نفر هم هنگام کار مرده اند. التبه گزارشهای جداگانه دیگری از هیأتهای نپالی حاکی است که طی مدت یاد شده، 188 کارگر نپالی مرده‌اند.
گاردین به نقل از نیکلاس مک گین پژوهشگر امور خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که قطر باید در خصوص ارتباط این مرگ و میرها با شرایط کار و معیشتی تحقیق کند.
وی با این حال تأکید کرد که قطر سال 2013 با درخواست برای تحقیق فوری درباره این مرگ و میرها مخالفت کرد.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد که برخی قطری‌ها مدعی شده اند که ممکن است آمار مرگ و میر به دلیل سکته قلبی بین کارگران در نپال نیز مشابه باشد. چرا که سفارت هند در قطر اعلام کرده است که میانگین مرگ با آمار داخلی هند مطابقت دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها