یک میلیون 600 هزار نفر در فلسطین اشغالی فقیر هستند

یک میلیون 600 هزار نفر در فلسطین اشغالی فقیر هستند
چهارشنبه 3 دی 1393 - 15:12

"شلومو موریوسف" مدیر کل تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی فاش کرد که یک میلیون و 600 تن در فلسطین اشغالی، زیر خط فقر به سر می برند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بحران اقتصادی از یک سو و فقر و ناتوانی مردم از تامین نیازهای معیشتی از سوی دیگر، خطر مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی را دوچندان کرده است.
شلومو مور یوسف، مدیر کل تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی به شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "432،600 در اسرائیل زیر خط فقر به سر می برند."
وی همچنین فاش کرد که 456،900 کودک در اراضی اشغالی فلسطین زیر خط فقر زندگی می کنند و به این ترتیب، تقریبا هر خانواده ای که بیش از دو کودک دارد، کودک سوم در شرایطی زیر خط فقر به سر می برد.
مور یوسف همچنین از ناچار شدن زنان عرب و حریدیم به کار کردن برای تامین نیازهای خانواده خبر داد.

برپایه این گزارش، کاهش یارانه کودکان، افزایش مالیات بر ارزش افزوده و بالا رفتن هزینه های معیشتی، فقر خانواده ها را عمیق تر ساخت تا جایی که حتی خانواده هایی که والدین هر دو شاغل هستند نیز از فقر رنج می برند.
"تسیون گبای" مدیر کل صندوق دوستی گفت: "برخی از مردم، تنها از طریق اعانه ناچیز و نامحترمی که از تامین اجتماعی دریافت می کنند، زندگی می کنند. اما این مبلغ چنان ناچیز است که با آن نمی توان زندگی کرد و باید مبلغ زیادی به آن افزوده شود تا کفاف خانواده های فقیر را بدهد."
خانم "ل" مادر هفت فرزند که در صفد زندگی می کند به شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "درآمد من و همسرم، جمعا به میانگین درآمد متوسط یک شخص هم نمی رسد."
"ارکان بدر" کارشناس امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه العالم، تاکید کرد که شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در احتساب میانگین فقر، فلسطینی های ساکن مناطق اشغالی سال 1948 را به حساب نیاورده است و اگر حرفی از آن ها به میان آید، آمار و ارقام تغییر خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی با فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی سال 1948 به عنوان شهروندان درجه چهار، پنج و حتی شش برخورد می کند و این مساله، میانگین فقر را در اراضی اشغالی بسیار بالاتر برده و برخورد نژادپرستانه را هم به آن افزوده است.

ارکان بدر تاکید کرد که قشری از سرمایه داران رژیم صهیونیستی ثروتمندان را ثروتمندتر و فقیران را فقیرتر کردند و این سیاست، به ویژه به سبب اهتمام کابینه های صهیونیست به مسائل نظامی و تسلیحاتی بیش از بحران اقتصادی، در آینده نزدیک بحران ساز خواهد شد.

26

پربیننده ترین خبرها