داعش و النصره در قلمون به جان هم افتاده‌اند +ویدئو

چهارشنبه 3 دی 1393 - 18:08

دمشق، العالم - عملیات نظامی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در حالی ادامه دارد که درگیری میان گروه‌های تروریستی نیز شدت یافته است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، منطقه جرود قلمون (در استان ریف دمشق) صحنه درگیری های شدید میان تروریست های داعش و عناصر گروهک تروریستی النصره است؛ درگیری هایی که بیشتر در "وادی میره" و در شهرک قاره متمرکز است.

نیروی هوایی ارتش سوریه نیز هر دو طرف را در گذرگاههای میره، مارطبیه، الرومیات، الزمرانی و جرود فلیطه هدف قرار می دهد که در این حملات دهها تن از تررویست ها به هلاکت رسیده اند.

"محمد ثابت" کارشناس نظامی سوری در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: عناصر گروهک های تروریستی النصره و داعش طی روزهای اخیر 46 بار به مناطق یاد شده حمله کردند اما همه این تلاش ها توسط واحدهای ارتش سوریه خنثی شد.

ارتش سوریه در شرق دمشق خط دفاع اصلی جوبر را شکست و دادگاه به اصطلاح شرعی تررویست ها را به همراه انبار مهمات و شبکه تونل هایی که تروریست ها از آن برای عبور و مرور استفاده می کردند، منهدم کرد.

گفتنی است که مهم ترین مرکز فرماندهی تروریست ها در محور شمالی دمشق نیز توسط ارتش سوریه منهدم شد.

تروریست ها از طریق بلندگوی مساجد در جوبر و سایر شهرک های غوطه شرقی درخواست کمک می کنند زیرا خسارت های جانی آنها طی چند ساعت به بیش از 50 کشته و 130 مجروح رسیده است.

محمد ثابت خاطرنشان کرد که عملیات ارتش سوریه در 4 مرحله صورت گرفت: اول جدا کردن جوبر از مناطق اطراف؛ دوم تخریب سازه های مهندسی و شبکه های زیرزمینی و هدف قرار دادن تک تیراندازها و مقرهای فرماندهی و مهمات تروریست ها؛ سوم محاصره جوبر و چهارم یورش به سمت تروریست ها.

ارتش سوریه همچنین درگیری ها ی شدیدی نیز با تروریست ها در محور الرکابیه – دیرالعصافیر و الشیفونیه – الریحان و اطراف شهرک های میدعه و حوش الفاره و مزارع کردی داشته است.

نیروهای سوری همچنین مقر تروریست های گروه موسوم به جیش الاسلام را در غوطه تخریب کردند، محلی که انبار دستگاههای الکترونیکی و اسلحه تروریست ها بود که به تونلی به طول 160 متر وصل بود که از حرستا جوبر تا ساختمان استانداری و گارگاه الیمیز در ریف دمشق ادامه داشت.

در حالی که درگیری های ارتش سوریه با تروریست ها در چند محور در غوطه شرقی تشدید شده، منازعات گروههای موسوم به جیش الاسلام و جیش الامه بر سر مناطق تحت نفوذ نیز بیشتر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها