هلاکت تروریست‌های سعودی داعش و النصره +تصاویر

هلاکت تروریست‌های سعودی داعش و النصره +تصاویر
چهارشنبه 3 دی 1393 - 21:01

العالم ـ در درگیری‌های پراکنده در سوریه، 6 تروریست سعودی که پنج تن از آنان عضو داعش یکی عضو جبهه النصره بودف به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک تروریستی داعش طی دو هفته گذشته و نیز هفته جاری از کشته شدن عناصر سعودی خود به نامهای "احمد الشمری"، "بدر الشمری"، "مشاری الرویس"، "محمد الرمالی" و "ریان المحیمد" خبر داد در حالی که یک سعودی دیگر نیز از گروهک تروریستی النصره به نام "فهد العمر" پس از مشارکت در عملیاتی  در سوریه به هلاکت رسید.

 

درگیری های مستمر میان تروریست های داعش و نیروهای سوریه در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور در شرق سوریه نیز به کشته شدن دو تروریست سعودی انجامید. داعش کشته شدن دو تن از عناصر خود یکی به نام "بدر حبیب الشمری" و دیگری "احمد خلف الشمری" که کنیه اش "ابویحیی الشمالی" از اهالی شهر رفحا در شمال عربستان است، خبر داد؛ این تروریست سعودی در درگیری های پراکنده در آغاز هفته جاری در اطراف فرودگاه دیر الزور کشته شده بود.

پایگاه های خبری سوریه از کشته شدن حدود 20 نفر از عناصر داعش در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور در روز یکشنبه گذشته خبر دادند که 5 تن از آنها طی حمله به "ساختمان سفید" در جنوب شرقی فرودگاه دیرالزور نزدیک گردان موشکی به هلاکت رسیدند در حالی که 11 نفر دیگر بر اثر اقدام نیروهای سوریه در بمباران شدید منطقه هنگام تلاش داعش برای تسلط بر ساختمان سفید کشته شدند. همچنین 4 نفر دیگر هنگام عقب نشینی داعش از این ساختمان به هلاکت رسیدند. 

در عین العرب (کوبانی) نیز "مشاری الرویس" یکی از عناصر داعش دو روز پیش به ضرب گلوله به هلاکت رسید، کنیه وی "ابوخباب النجدی" بود؛ وی در راس یک گروهان وابسته به داعش برای سرکشی به یکی از مناطق در عین العرب رفته بود که در راه بازگشت به ضرب گلوله مجروح و سپس به هلاکت رسید.

داعش درگیری های خود در شهر عین العرب در شمال سوریه علیه یگان های حمایت از ملت کرد را ازسرگرفته بود.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه اعلام کرده که داعش حملاتی به منظور بازپس گیری ساختمان مرکز فرهنگی در مرکز عین العرب انجام داد؛ از این رو درگیریهایی میان داعش و یگان های حمایت از ملت کرد روی داد که بر اثر آن دستکم دو تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

داعش همچنین از کشته شدن یکی از سرکردگان خود به نام "محمد حمد الرمالی" و یکی از عناصر جوان خود به نام "ریان المحیمد" خبر داد اما از چگونگی و مکان هلاکت آنها سخن به میان نیاورد. همقطاران المحیمد در گروهک تروریستی داعش تاکید کردند که وی به تازگی در سوریه ازدواج کرده بود.

" محمد الرمالی" نیز که کنیه اش ابومصعب الشمری بود، یکی از سرکردگان نظامی داعش به شمار می آید و پس از جنگیدن در کنار جبهه النصره در مناطق متعددی در سوریه، به داعش پیوست؛ وی در درگیریهای القلمون و القصیر حضور داشت؛ به گفته دوستان الرمالی، وی قبل از پیوستن به تروریستها در سوریه، کارمندی در بخش نظامی بود.

در پایان هفته گذشته نیز یکی از عناصر سعودی جبهه النصره در سوریه به نام فهد العمر به هلاکت رسید؛ العمر از اهالی البریده در مرکز عربستان و کنیه اش ابوعبدالله الجزراوی و ابومصعب القصیمی است. وی در یک عملیات یورش در دو شهرک النبل و الزهرا در ریف شمالی حلب مجروح و سپس بر اثر شدت جراحات به هلاکت رسید و این در حالی است که برادرش ملقب به "حیدره الجزراوی" چند ماه پیش در سوریه کشته شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها