قرضاوی قطری‌ها را به انقلاب فرا خواند

چهارشنبه 3 دی 1393 - 22:25

العالم ـ "یوسف قرضاوی" مبلغ سلفی جنجالی در خطبه‌ای امیر قطر را مورد حمله قرار داد و برای نخستین بار مردم این کشور را به انقلاب علیه وی تحریک کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رییس خودخواندۀ "اتحادیه جهانی علمای مسلمان" در سخنانی که پایگاه اینترنتی این مجمع منتشر کرد، شیخ "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر را آماج حملات خود قرار داد و به تحریک مردم قطر علیه او پرداخت.

قرضاوی در قسمتی دیگر از سخنان خود، با انتقاد از اقدام دوحه در برپایی جشن کریسمس، کسانی را که این مراسم را جشن می گیرند، "نادان" خطاب کرد.

وی افزود: درخت کریسمس در اسلام پایه و اساسی ندارد اما ما نشانه های جشن کریسمس را در کشورهای اسلامی می بینیم، گویی که در یک کشور اروپایی مسیحی به سر می بریم.

قرضاوی تاکید کرد که با وجود جشن گرفتن کریسمس، در قطر به مناسبت میلاد پیغمبر(ص) و یا عیدقربان در اماکن عمومی مسلمانان شاهد برگزاری جشنی نیستیم.

این مبلغ سلفی جنجالی خاطرنشان کرد که در قطر و برخی کشورهای اسلامی میلاد پیامبر اسلام (ص) را جشن نمی گیرند و شادی در آن را بدعت می دانند و این روز تعطیل اعلام نمی شود، اما روز کریسمس را جشن می گیرند! در واقع امت، هویت اسلامی خود را کنار گذاشته است.

گفتنی است این نخستین بار است که قرضاوی از نظام حاکم در قطر به صورت علنی انتقاد می کند و از جشن های کریسمس برای انتقاداتی تند علیه حکومت دوحه استفاده می کند، در حالی که این جشن ها در سال های قبل نیز در قطر برگزار می شد، اما وی اعتراضی نکرده بود.

به نظر می رسد این مبلغ وابسته به اخوان المسلمین، امیر قطر را به سبب مصالحه با کشورهای عربی و به ویژه مصر مورد حمله قرار داده و از دین به عنوان بهانه ای برای تحریک مردم قطر علیه امیر این کشور و انقلاب علیه او بهره می برد. 

قرضاوی مصری تبار که سال هاست در قطر و زیر سایه خاندان امیر این کشور زندگی می کند و چند دهه مفتی قطر بود، مدتی است که مورد غضب "تمیم بن محمد آل ثاني" امیر این کشور قرار گرفته و حتی از اقامه نماز جمعه نیز در این کشور منع شده است. همچنین منابع خبری چندی پیش اعلام کردند که امیر قطر تابعیت قطری شیخ یوسف قرضاوی را لغو کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها