پس از ناآرامی‌های چند روزه،

آرامش به شهرهای تونس بازگشت

چهارشنبه 3 دی 1393 - 22:39

تونس، العالم - آرامش بار دیگر به تعدادی از استان‌های تونس که شاهد تظاهرات اعتراض آمیز به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور بودند، بازگشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از تونس، تعدادی از شهرهای تونس دو روز پس از آن که صحنه تظاهرات شبانه روزی مردم این کشور در اعتراض به پیروزی "الباجی قاید السبسی" نامزد حزب ندای تونس بودند، فعلا در آرامش به سر می برند.

"غازی الشواشی" عضو دفتر سیاسی حزب جریان دموکراتیک تونس در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، گفت: قصد نداریم اقدام معترضان را توجیه کنیم، تونس برای همه ما عزیز است و آتش زدن اماکن مهم دولتی و تعرض به امنیت ملی خط قرمز است از این رو نمی توانیم از چنین اقداماتی دفاع کنیم و از جوانهایمان می خواهیم به نتیجه انتخابات احترام بگذارند و سعی آنها بر این باشد که در دولت آینده نظر و موضع خاص خود را داشته باشند.

این در حالی است که جنبش النهضه ضمن تبریک به الباجی قاید السبسی بر آمادگی کامل خود برای همکاری با وی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم تونس تاکید کرده است.

"زیاد العذاری" سخنگوی رسمی جنبش النهضه نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: جنبش النهضه قطعا با رئیس جمهور منتخب همکاری خواهد کرد زیرا خیر و صلاح تونس در این کار است و ما امیدواریم روابط محکم و همکاری دوجانبه داشته باشیم و این مسیر را همانگونه که با توافق آغاز می کنیم، به پایان نیز ببریم.

 "منصف المرزوقی" رئیس جمهور فعلی تونس و رقیب السبسی نیز اعلام کرده که علی رغم اختلال هایی که در روند عملیات انتخابات پیش آمده قصد شکایت ندارد و قدرت را هرچه سریع تر در چارچوب قانون به رئیس جمهور جدید خواهد سپرد.

"قیس سعید" استاد حقوق اساسی تونس نیز به خبرنگار العالم، گفت: در موعد قانونی، رئیس پارلمان تونس از نمایندگان دعوت خواهد کرد تا در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب شرکت کنند و بدین ترتیب بر اساس فصل 76 قانون اساسی پس از مراسم تحلیف، السبسی رسما رئیس جمهور خواهد بود.

آمادگی برای تشکیل دولت جدید مرحله ای است که تونس پس از انتخابات ریاست جمهوری وارد آن می شود.

کمیته عالی مستقل انتخابات تونس، مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مرحله دوم را 56 درصد اعلام کرد. 

 تعداد شرکت کنندگان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس، سه میلیون و یکصد وهشتاد هزار نفر اعلام شده که تعداد رای دهندگان به "محمد الباجی قائد السبسی" یک میلیون و هفتصد و سی هزار یعنی بیش از 55 درصد آراء بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها