گفتگوی حزب الله و المستقبل نشانه چیست؟ + ویدئو

چهارشنبه 3 دی 1393 - 22:50

بیروت، العالم ـ نماینده سابق فراکسیون وفای به مقاومت، با اشاره به اهمیت گفتگوی حزب الله با جریان المستقبل برای حل بحرانها، تاکید کرد که لبنان و تمام منطقه احتمالا در مسیر حل بحران‌ها قرار گرفته‌اند.

منصور نزیه روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: بی شک این دیدار پس از وقفه ای حدودا 4 ساله نشان می دهد که هر دو طرف لبنانی با توجه به تهدیدات منطقه ای و تروریستی علیه لبنان، راهی به جز گفتگو در مقابل خود نیافتند؛ تهدیدات منطقه ای و تروریستی در لبنان هیچ کسی را مستثنی نکرده و هیچ گروهی نمی تواند در این خصوص سهل انگاری کند، به ویژه که اخیرا این تهدیدات شدت گرفته است.

وی افزود: اهمیت این دیدار بسیار فراتر از دیدار دو طایفه یا دو مذهب است؛ زیرا این طوایف نیستند که با یکدیگر نزاع دارند؛ بلکه مساله کاملا متعلق به برخی مسایل سیاسی است که قبلا مورد اختلاف بوده اند و همچنان دو طرف درمورد بسیاری از این مسایل اختلاف دارند.

این نماینده سابق لبنانی خاطرنشان کرد که از همان بیانیه نخست گفتگو مشخص شد که این دیدار کاملا شفاف و روشن بوده است و البته از همان دور نخست نمی توان به چکیده ای کامل دست یافت؛ اما این مرحله مقدماتی بسیار مهم است و می توان بر آن تکیه بسیار کرد. در بیانیه نخست نیز بر مقاصد حسنه به منظور دست یافتن به اصول و قواعدی برای اداره تمام مسایل سیاسی در عرصه لبنان تاکید شده است.

نزیه منصور اظهار داشت با توجه به اظهارات مسئولان همه جریان های مختلف سیاسی اعم از 14 مارس و 8 مارس، و جریان های مستقل، و حتی طرفهای منطقه ای اعم از کشورهای دخیل یا ناظر در خصوص مسائل لبنان، علیرغم اختلاف دیدگاه ها، از این گفت وگو استقبال کرده و برای پیشبرد آن تشویق می کنند و این امر حاکی از آن است که تمام منطقه احتمالا در مسیر حل بحرانها حرکت می کنند که مقدمه ای برای راه حل های سیاسی به شمار می آید، پس از آنکه تمام تحرکات نظامی به شکست انجامید. 


FF-24-18:35
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها