والدینی که دخترشان را برای "انتحار" به بوکوحرام دادند

والدینی که دخترشان را برای
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 10:02

یک دختر 14 ساله نیجریه‌ای گفت که پدر و مادرش او را برای اجرای عملیات انتحاری تحویل عناصر مسلح بوکوحرام داده اند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه اسکای نیوز، درپی دو حمله انتحاری همزمان در بازاری در شهر کانو در نیجریه که به کشته شدن 10 نفر منجر شد، نیروهای امنیتی نیجریه یک دختر 14 ساله را در این شهر بازداشت کردند که بسته های انفجاری با خود به همراه داشت.

گروه مسلح و تندروی بوکوحرام در نیجریه که دارای نماد و پرچمی شبیه به داعش است، پس از اعلام بیعت با تروریست های داعش وابستگی خود را به گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه به صورت آشکار اعلام کرد.  

نیروهای پلیس از این دختر به نام زهرا بابانگیدا خواستند تا در مصاحبه با خبرنگاران توضیح دهد که چگونه تندروها او را برای شرکت در حمله مجبور کرده اند.

این دختر گفت: مادر و پدرش که هر دو طرفدار جنبش بوکوحرام هستند، او را به مخفیگاه عناصر مسلح در یک جنگل در نزدیک شهر گیدان زانا در ایالت کانو برده اند و در آنجا سرکرده عناصر مسلح از او سوال کرد که آیا می داند انفجار انتحاری چیست و آیا می تواند آن را اجرا کند؛ که وی در پاسخ گفته که نمی تواند این کار را انجام دهد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: آنها به من گفتند که اگر اینکار را انجام دهی، به بهشت خواهی رفت و گفتم نمی توانم، آنها گفتند که مرا خواهند کشت یا به زندان خواهند انداخت.

پلیس اطلاعاتی درباره محل زندگی والدین این دختر ارایه نکرد و تنها به این گفته بسنده کرد که از این دختر خواسته است تا داستان خود را برای افزایش آگاهی مردم درباره مسوولان حملات 10 سپتامبر بیان کند.
این دختر خاطرنشان کرد که بعد از تهدید به قتل موافقت کرده است تا در حمله شرکت کند، اما هیچ قصدی برای انجام آن نداشته است.

وی افزود: بعد از چند روز، مردان ناشناس او را به همراه سه دختر دیگر که همگی کمربند انفجاری به تن داشتند، به بازار کانتین کواری آوردند.

این دختر گفت: بعد از اینکه یکی از دختران خودش را منفجر کرد، زخمی شد و از محل انفجار فرار کرد و در نهایت از بیمارستانی در حومه کانو سر در آورد و در آنجا روشن شد که کمربند انفجاری به تن دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها