واکنش نمایندگان اردنی به اسارت خلبان جنگنده

واکنش نمایندگان اردنی به اسارت خلبان جنگنده
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 10:32

درپی اسارت یک خلبان اردنی، 110 نفر از نمایندگان پارلمان اردن حمایت خود را از ارتش این کشور در جنگ علیه گروه تروریستی داعش ابراز داشتند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، "ائتلاف ملی" پارلمانی که متشکل از 80 نماینده از مجموع 150 نماینده پارلمان اردن است، با انتشار بیانیه ای گروه داعش را مسئول حفظ سلامت این خلبان دانست و تاکید کرد: هرگونه اقدامی که جان ستوان خلبان معاذ الکساسبه را تهدید کند، تاکیدی بر رویکرد تروریستی داعش به شمار خواهد رفت.

این بیانیه به نقل از خالد البکار رئیس ائتلاف ملی تاکید کرد: حمایت از کشور و مرزهایش در برابر هرگونه تهدید امنیتی و حمایت از ارتش در جنگ پیشگیرانه علیه تروریسم در هرکجا باشد، از اهمیت برخوردار است.

این بیانیه از دولت خواست تا همه تلاش خود را برای سلامت جان این خلبان و بازگشت وی به آغوش خانواده اش به کار گیرد.

فراکسیون اصلاح متشکل از 15 نماینده پارلمان نیز در بیانیه جداگانه ای حمایت خود را از ارتش در محافظت از اردن و مبارزه با هر نوع تندروی و تروریسم اعلام کرد و خواستار بازگشت سالم این خلبان شد.
فراکسیون اتحادیه ملی نیز که از 15 نماینده تشکیل شده با انتشار بیانیه ای از دولت اردن خواست تا برای آزادی الکساسبه فوری وارد عمل شود.

این فراکسیون با انتقاد از تصاویر منتشر شده از سوی داعش در خصوص اسارت این خلبان اردنی که آن را منافی کرامت انسانی برشمرد، تاکید کرد: هرگونه اقدامی از این دست، مصداق تروریسم است که نباید در قبال آن سکوت کرد.

گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه، سوم دی ماه، پس از سرنگون کردن یک جنگنده اردنی، خلبان آن ستوان معاذ الکساسبه را نزدیک شهر رقه در شمال سوریه به اسارت گرفت.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای، از داعش درخواست کرده که با خلبان اردنی "رفتار انسانی" داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها