قطر قرضاوی را به مصر تحویل نداده است

قطر قرضاوی را به مصر تحویل نداده است
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 12:04

دفتر قرضاوی، ادعای برخی رسانه‌ها را مبنی اقدام قطر در خصوص تحویل وی به مصر رد کرد و آن را جنجال رسانه‌ای خواند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم برخی رسانه دیروز چهارشنبه اعلام کردند که قطر قرضاوی را به مقامات مصری تحویل داده است که این خبر از سوی دفتر رسانه رییس "اتحادیه جهانی علمای مسلمین" تکذیب شد.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، دفتر قرضاوی چنین ادعایی را جنجال رسانه ها علیه وی دانست.
پیشتر، سمیر صبری وکیل مصری شکایتی ضد شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین را به دادستان کل مصر ارایه داده است.
در این دادخواست این وکیل مصری از دادستان کل مصر خواسته است تا در خصوص سخنان توهین آمیز و اتهامات مطرح شده از سوی شیخ یوسف القرضاوی ضد مقامات و نهادهای مصر تحقیقاتی آغاز شود.
این وکیل مصری در دادخواستی که به دادستان کل مصر ارایه کرده بود آورده است: شیخ یوسف قرضاوی در گفت و گوی زنده ای که با شبکه خبری الجزیره قطر داشت ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده نیروهای مسلح و صنایع دفاعی وقت مصر را به خیانت به ملت و خیانت به عهدی که با مردم و رییس جمهوری مخلوع (محمد مرسی) بسته بود، متهم کرد.
برخی رسانه ها در دو روز گذشته از توافق میان دوحه و قاهره درخصوص تحویل قرضاوی، روحانی قطری مصری الاصل به دولت مصر خبردادند.
چندی پیش "یوسف القرضاوی" شخصیت جنجالی مصری و 41 نفر دیگر از رهبران اخوان المسلمین در فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل (پلیس بین الملل) قرار گرفتند.
روابط میان مصر و قاهره با میانجیگری عربستان، از شنبه گذشته تاکنون شاهد تحولات گسترده ای پس از تیرگی میان این دو کشور بوده است. قطر حامی محمد مرسی، رییس جمهوری اخوانی مصر، بود و مناسبات بین دو کشور پس از آن که عبدالفتاح السیسی فرمانده وقت ارتش مصر او را برکنار کرد و به سرکوب اخوان المسلمین پرداخت، تیره شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها