سرمایه‌گذاری میلیاردی حاکم بحرین در انگلیس

سرمایه‌گذاری میلیاردی حاکم بحرین در انگلیس
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 13:17

درحالی که بحرین در وضعیت اقتصادی دشوار و بی‌سابقه‌ای به سر می برد، ارزش سرمایه‌گذاری حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین و خانواده‌اش در لندن حدود یک میلیارد دلار است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس نوشت: گروه تجاری و سرمایه گذاری "پریمر" با مالکیت شاه و اعضای دیگر خاندان خلیفه، بالغ بر 900 میلیون دلار از طریق شرکت استون در مجموعه ای از املاک، ساختمانهای بزرگ و مجلل انگلیس سرمایه گذاری کرده است.

این املاک شامل دو هتل مجلل "فور سیزن " و "ماریوت" مشرف بر بوستان معروف "هاید پارک" همراه با یک ساختمان اداری در نزدیک فروشگاه های هارودز در ناحیه مرفه نشین "نایتسبریج" در مرکز لندن است.

این باور وجود دارد که گروه تجاری و سرمایه گذاری "پریمر" با سوء استفاده از قدرت و با حمایت حاکمان بحرین، در طول یک دهه، مساحتی از زمین های زیر آب در بحرین را به مالکیت خود درآورده است.

این روزنامه افزود: گروه مذکور در پروژه های زیرساخت اراضی برای ساختن هتل های مجلل و برج های اداری و مسکونی سهمی را از آن خود کرده است.

شرکت های وابسته به گروه پریمر نیز در بزرگترین پروژه های عمرانی بحرین سهم دارند. ارزش این سهام حدود 33 میلیارد دلار است.

اعضای پارلمان بحرین در سال 2010 میلادی به حسابرسی درباره اراضی زیر آب دولتی پرداختند که مالکیت آنها به شرکت های خصوصی واگذار شد. این نمایندگان گفتند: این قراردادهای محرمانه، 40 میلیارد دلار هزینه در طول یک دهه به خزانه عمومی تحمیل کرده است و هیچ سندی را نیافته اند که ثابت کند این شرکت های خصوصی مبلغ این اراضی را به خزانه عمومی واریز کرده باشند.

احزاب و جریان های مخالف بحرینی در آن زمان این قراردادها را تقبیح کرده و بزرگترین سرقت دارایی های عمومی در تاریخ این کشور خواندند.

"استون" یکی از شرکت های فرعی تابعه گروه پریمر است که نمایندگان جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در سال 2010 میلادی درباره آن تحقیق کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها