تکاپوی اردن برای رهایی خلبانش از اسارت داعش

تکاپوی اردن برای رهایی خلبانش از اسارت داعش
پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 14:46

به دنبال اعلام تروریست های داعش مبنی بر سرنگونی جنگنده اردنی و اسارت خلبان آن، این کشور از تشکیل اتاق عملیات سیاسی، نظامی و امنیتی برای آزادی خلبانش خبرداد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیات، در پی ادعای گروه تروریستی داعش مبنی برسرنگونی جنگنده اردنی در نزدیکی شهر رقه در شمال شرق سوریه و اسارت خلبان آن، اردن به سرعت در تکاپوی تشکیل اتاق عملیات سیاسی، نظامی و امنیتی برای رهایی این خلبان افتاد.

گروه تروریستی دولت اسلامی(داعش) روز چهارشنبه، 3 دی،اعلام کرد که با ساقط کردن يک هواپيمای جنگنده اف 16 اتئلاف بين‌المللی در آسمان سوريه، خلبان اردنی آن را اسير کرده است.

در همین حال ارتش آمریکا اعلام کرده که داعش، هواپیمای اردنی را سرنگون نکرده و فقط خلبان آن را به اسارت گرفته است. البته آمریکایی هاه درباره علت سقوط هواپیما سکوت کرده اند.

یک مسئول بلندپایه اردن به این روزنامه گفت: وظیفه اتاق عملیات، رصد اطلاعات کافی درباره خلبان اردنی به هدف رهایی وی است.

رقه و مناطق اطراف آن که يکی از مراکز اصلی گروهک خودخوانده داعش به شمار می‌آيند، در ماه‌های اخير از اهداف عمده حملات ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا بوده‌اند.

این گروه ماه‌هاست که مناطقی وسيع در خاک سوريه و عراق را در کنترل خود دارد و در اين مناطق، خلافت خودخوانده اسلامی برپا کرده است.

اردن يکی از کشورهای عربی محسوب می‌شود که به ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا عليه داعش پيوسته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها