گروه‌های فلسطینی: ساکت نمی مانیم

جمعه 5 دی 1393 - 11:52

العالم - مردم فلسطین در باریکه غزه، با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، تجاوزهای رژیم صهیونیستی در قدس و ادامه محاصره گذرگاه های فلسطینی به ویژه گذرگاه غزه را محکوم کردند و گروه های فلسطینی تاکید کردند که در قبال این تجاوزات ساکت نخواهند ماند.

به گزارش خبرنگار العالم از فلسطین اشغالی، تظاهرات و اعتراضات فلسطینی ها با عنوان "فلسطینی ها، مرگ خاموش تحت سیاست های تجاوزگری، محاصره و یهودی سازی مناطق فلسطینی توسط دشمن اسرائیلی را نمی پذیرند" شروع شده و طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت. 

موسسه بین المللی قدس در کنفرانس گسترده ای که در غزه برگزار کرد، خطرهای اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی را گوشزد کرد و یهودی سازی شهر قدس و تلاش برای منهدم کردن مسجد الاقصی و تراشیدن تاریخ جعلی برای یهودیان در این شهر را تلاشی برای ساختن معبد ادعایی صهیونیست ها دانست.

"احمد ابوحلبیه" مخبر کمیسیون قدس و مسجد الاقصی در مجلس قانونگذاری فلسطین، روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: قدس، به عنوان مهد ِ مسجد الاقصی، اکنون در معرض انواع جنایت های جنگی در حق همه چیز، اعم از انسان، مقدسات، زمین، معادن و آثار تاریخی اسلامی و مسیحی است.

گروه های فلسطینی، در نشستی در غزه، اوضاع کلی فلسطین اعم از نقض آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی و هدف این رژیم از تجاوز برضد فلسطینی ها را بررسی کردند.

"خالد البطش" از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز به خبرنگار العالم، گفت: دشمن صهیونیستی را در قبال تجاوزهای اخیر، مسئول می دانیم و این تجاوزها را به مثابه نقض تفاهم های صورت گرفته با این رژیم تحت نظارت دولت مصر دانسته و بر حق فلسطینیان در دفاع از خود تاکید می کنیم.

"اسماعیل رضوان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" نیز به شبکه العالم گفت: در این نشست توافق کردیم یادداشتی در شرح موارد نقض آتش بس توسط رژیم صهیونیستی ارائه کنیم و بر تشکیل جبهه یکپارچه مقاومت به منظور اداره مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی تاکید کنیم.

از سوی دیگر، شماری از زنان فلسطینی با تجمع در مقابل گذرگاه رفح در مرز مصر و فلسطین که تنها راه ارتباطی مردم فلسطین با جهان خارج به شمار می رود، به بسته شدن این گذرگاه و ادامه محاصره مردم فلسطین اعتراض کردند. فلسطینی ها تاکید کردند که برنامه ها و اعتراضاتی متوالی برگزار خواهند کرد و این اعتراضات را تا برطرف شدن محاصره و بازگشایی گذرگاه ها ادامه خواهند داد.

این در حالی است که پس از گذشت چند ماه از حمله تجاوزگرانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، تهدیدها، محاصره ها و تجاوزها همچنان ادامه دارد، به همین سبب فلسطینی ها به ستوه آمده، با برگزاری تظاهرات، تاکید کردند که سیاست کشتار خاموش، اختناق اقتصادی و سیاست یهودی سازی قدس را نخواهند پذیرفت و هشدار دادند که اجرای این سیاست ها، اوضاع منطقه را بار دیگر، به حد انفجار خواهد برد.

25-23:03
26

پربیننده ترین خبرها