در پیکر دو شهید عملیات قدس، چند گلوله پیدا شد؟

جمعه 5 دی 1393 - 14:55

پیکر دو شهادت طلبِ فلسطینی در حالی که 40 گلوله در بدن داشتند با حضور صدها تن از مردم قدس، تشییع شد.

خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، رژیم صهیونیستی پس از 36 روز توقیف پیکرهای شهید عدی و شهید غسان ابوالجمل، سرانجام پیکر این دو شهید را به شرط دفن در خارج از مناطق تحت کنترل شهرداری این رژیم در قدس و همچنین به شرط عدم حضورِ بیش از 50 تشییع کننده، به فلسطینی ها تحویل داد.

اما فلسطینی های قدس، شروط رژیم صهیونیستی را زیرپا گذاشتند و صدها تن از فلسطینی ها در تشییع جنازه این دو شهید شرکت کردند.

عدی و غسان یک ماه قبل در در عملیاتی شهادت طلبانه در قدس 5 صهیونیست را به هلاکت رسانده، چندین نفر را زخمی کردند.

پیکر این دو شهید در آرامگاه السواحره الشرقیه، به خاک سپرده شد.

یکی از تشییع کنندگان گفت: پیکر شهدا را در فرایندی بسیار پیچیده به ما تحویل دادند و دو شرط برای ما تعیین کردند، به همین سبب تصمیم گرفتیم که پیکر شهدایمان را در آرامگاه السواحره الشرقیه به خاک بسپاریم. وقتی پیکر شهدا را تحویل گرفتیم متوجه شدیم که آن ها را در کمال قساوت و خونسردی اعدام کرده اند، به طوری که به پیکر شهید غسان، 33 گلوله و به پیکر شهید عدی 17 گلوله شلیک شده بود.

پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی، پیکر شهدا را به شرط ودیعه گذاشتن مبلغی هنگفت به آن ها پس داد و تاکید کرد تنها در صورتی مبلغ را به آن ها پس می دهد که به شروط تدفین پایبند بمانند و نگذارند بیش از 40 نفر در تشییع جنازه شرکت کنند و همچنین پیکرها را در خارج از قدس به خاک بسپارند.

یکی دیگر از تشییع کنندگان گفت: پس از شهادت عدی و غسان، رژیم صهیونیستی خانوادۀ آن ها را به شدت تحت فشار گذاشت و با خشونت به خانه آن ها حمله کرد، شماری از جوانان، زنان و پیرمردان خاندانشان را بازداشت کرد، و هنگام بازرسی خانه، به تخریب و شکستن وسایل آن پرداخت و پس از آن نیز به صورت متوالی، به بازداشت اعضای خاندان شهید پرداخت و ظاهرا روند اعمال فشار بر خاندان این دو شهید، تا به خاکسپاری پیکر شهدا همچنان ادامه دارد.

25-23:96
26

پربیننده ترین خبرها