گسترده ترین عملیات ضد داعش در صلاح الدین

گسترده ترین عملیات ضد داعش در صلاح الدین
جمعه 5 دی 1393 - 15:02

العالم - در پی آغاز گسترده ترین عملیات نظامی ارتش و نیروهای داوطلب عراقی در استان صلاح الدین، بخش هایی از مناطق تحت اشغال داعش در این استان آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این عملیات، در مناطق یثرب، البوحشمه و بلد در جنوب استان صلاح الدین آغاز شده است.

در همین راستا، خلبانان عراقی با جنگنده های سوخو به مخفی گاه های داعش در یثرب و جنوب شهر تکریت در مرکز استان صلاح الدین حمله کردند که این حمله، به فرار دسته جمعی فرماندهان و عناصر تروریست داعش انجامید.

نیروهای ارتش و داوطلبان مردمی عراق نیز پس از تحمیل خسارت های سنگین به عناصر داعش در مناطق الضلوعیه و بلد، پیشروی به حومه این مناطق برای پاکسازی آن مناطق از عناصر داعش را آغاز کردند.

"مهند العقابی" مسؤول اطلاع رسانی نیروهای داوطلب مردمی درباره این عملیات گسترده به خبرنگار العالم، گفت: منطقه عملیات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، و علت انتخاب آن برای عملیات این بود که (حضور داعش در آن) تهدیدی برای شهرهای سامرا و بلد به شمار می رود.

العقابی افزود: این دو شهر، از سال 2003 تاکنون شاهد مشکلات و فاجعه های بسیاری بود که تروریست ها بر سر مردم آن ها آورده اند؛ و مردم مناطق مجاور آن ها نیز از این رنج ها بی نصیب نماندند، بنابراین ضروری است که علاوه بر این دو شهر، مناطق اطراف آن را نیز از تروریست های داعش پاکسازی کنیم.

در این میان، شورای استانداری صلاح الدین تاکید کرده که تروریست های داعش، در شهر یثرب از سیاست زمین سوخته استفاده کرده و منازل شهروندان عراقی و ساختمان های اداری را پس از چپاول کامل و سرقت موتورهای برق، بمب گذاری و منفجر کردند.

"رائد الجبوری" استاندار صلاح الدین، نیز اعلام کرد که عملیات در این استان با هدف آزادسازی اراضی تحت اشغال داعش و نجات خانواده هایی صورت می گیرد که داعش از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

وی همچنین از تشکیل اتاق عملیات در منطقه بلد، به منظور نقشه کشیدن جهت آزادسازی مناطق جنوبی صلاح الدین خبر داد.

از سوی دیگر، نیروهای داوطلب مردمی، حمله به پایگاه های تروریست های داعش در منطقه المقدادیه در شرق بعقوبه را ادامه دادند تا بتوانند آن ها را از 20 روستایی که در این منطقه اشغال کرده اند، بیرون برانند. منابع دولتی، این 20 روستا را آخرین مراکزی دانستند که داعش در استان دیالی واقع در شمال شرقی بغداد، تحت اشغال خود دارند.

در غرب شهر رمادی واقع در مرکز استان الانبار نیز نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی، 14 روستاها را از چنگ داعش آزاد کردند و ده ها تن از عناصر این گروهک تروریستی را به هلاکت رساندند.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق نیز در سفر خود به آنکارا از عقب نشینی گسترده تروریست های داعش از مناطقی که در عراق اشغال کرده اند، خبر داد و تاکید کرد که نیروهای عراقی به پیروزی های مهمی در این مناطق دست یافته اند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها