گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات نبرد با تروریستها؛

ارتش سوریه دو سرکرده تروریست‌ها را به هلاکت رساند+فیلم

جمعه 5 دی 1393 - 17:57

دمشق، العالم - نیروهای ارتش سوریه موفق شدند یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد و یک سرکرده میدانی جبهه النصره را در عملیات کمین در ریف قنیطره به هلاکت برسانند.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، در خصوص تحولات میدانی این کشور و حوادث منطقه حومه قنيطره گزارش داد: عناصر جبهه النصره به بسیاری از مواضع در ریف لقنیطره به ویژه در مناطق الحمدانيه، الصمدانيه والمسحره حمله کردند؛ اما نیروهای ارتش سوریه پس از دریافت اطلاعات امنیتی، تحرکات این گروه های مسلح تحت حمایت رژیم اسراییل را زیر نظر گرفتند و با حملات عناصر مسلح دراین مناطق مقابله کردند.
خبرنگار العالم به نقل از منابع نظامی سوری خاطرنشان کرد، در حملات نیروهای ارتش سوریه، ده ها نفر از عناصر مسلح از جمله یکی از سرکردگان تروریست وابسته به ارتش آزاد به نام " عبد السلام الجاهوش " و یک سرکرده میدانی جبهه النصره به نام "يسري علي محمود" به هلاکت رسیدند.
بر اساس این گزارش، گروه های مسلح تلاش کردند که برخی از تپه های راهبردی در ریف القنیطره به ویژه در تل الکروم، تل بزاغ و تل الشعار را تحت تسلط درآورند و با عبوراز برخی مناطق، خود را به ریف غربی دمشق به ویژه منطقه خان الشیح برسانند.
گزارش خبرنگار العالم همچنین حاکی است که گروه های مسلح درصدد متصل کردن این مناطق به یکدیگر هستند و از جمله در تلاشند که ریف القنیطره را به ریف درعای جنوبی وصل کنند، اما نیروهای ارتش سوریه تمامی حملات گروه های مسلح را به این مناطق ناکام گذاشتند.
بر اساس این گزارش، در ریف الحسکه و به ویژه در ریف القامشلی، نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی، دو روستا را از کنترل گروه داعش خارج کردند و ضمن پاکسازی این مناطق ، بسیاری از مواضع راهبردی داعش را هدف حملات خود قرار دادند.
گزارش خبرنگار العالم از ریف دمشق نیز حاکی از آن است که نیروهای ارتش سوریه به اکثر مناطق تحت سلطه عناصر مسلح به ویژه خان الشیح در ریف دمشق غربی حمله ور شدند و یک گروه مسلح را که درخیابان الزهور در صدد حمله به برخی مواضع نظامی ارتش بود، زیر نظر گرفت و آنها را هدف قرار داد.
مازن سلمو همچنین از پیش روی ارتش سوریه در منطقه جوبر که عناصر مسلح درآن کمین کرده اند، خبر داد و افزود: نیروهای ارتش سوریه مواضع عناصر مسلح را در اطراف دوما با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها