"پادشاهی مغرب"، شغل پیشنهادی به شهروندان! + عکس

جمعه 5 دی 1393 - 22:42

اشتباه وزارت کشور مغرب در درج عنوان شغلی "عالی‌جناب پادشاه مغرب" در میان گزینه‌های انتخابی برای متقاضیان ثبت نام اینترنتی شرکت در انتخابات، تمسخر و شگفتی مغربی‌ها را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان مغربی در شبکه های ارتباط اجتماعی عکسی از پایگاه اینترنتی "ثبت نام برای شرکت در انتخابات"، متعلق به وزارت کشور مغرب به اشتراک گذاشتند که در آن، یکی از عناوین شغلی که هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی متقاضیان ثبت نام اینترنتی به آنها پیشنهاد می شود، "پادشاهی مغرب" است!

در سایت وزارت کشور مغرب و در بخش مربوط به مشاغل، افراد باید از بین چندین گزینه موجود، از قبیل "کارمند، کارگر، راننده، تاجر، صنعتگر، فروشنده و ده ها عنوان شغلی دیگر، شغل خود را انتخاب کنند، و در بین این گزینه ها، عنوان شغلی "عالی‌جناب پادشاه مغرب" هم درج شده بود که موجی از اظهارنظرهای تمسخر آمیز را در میان فعالان شبکه های اجتماعی برانگیخت.

پس انتشار تصاویر این صفحه و نظرات تمسخر آمیز درباره آن در شبکه های ارتباط اجتماعی، وزارت کشور مغرب فوراً فهرست مشاغل را اصلاح و "پادشاهی مغرب" را از آن حذف کرد، بدون آن که در این خصوص توضیحی بدهد.

اما این تغییر چندان مؤثر نبود، چرا که کاربران شبکه های ارتباط اجتماعی با انتشار تصاویر این صفحه، به دست انداختن وزارت کشور ادامه دادند. یکی از کاربران نوشت: "وزارت کشور فرصت نشستن بر کرسی پادشاهی را لا اقل به شکل خیالی برای مردم مردم فراهم کرده است".

کاربر دیگری نوشت: شغل "پادشاهی" از مشاغلی است که هیچ یک از مغربی ها نمی توانند به آن دست یابند، اما پایگاه "ثبت نام برای شرکت در انتخابات" آن را به سادگی به همگان می بخشد.

گفتنی است وزارت کشور مغرب یک فراخوان ملی به منظور دعوت از شهروندان مغربی جهت ثبت نام برای شرکت در انتخابات راه اندازی کرده و مهلت ثبت نام افراد تا 19 فوریه سال آتی اعلام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها