مهمترین پیام تظاهرات بحرینی‌ها

مهمترین پیام تظاهرات بحرینی‌ها
شنبه 6 دی 1393 - 13:43

بيروت (العالم) - تحليلگر سياسي و رسانه اي بحريني، تداوم تظاهرات در این کشور را بیانگر استواري اراده ملت و حمايت آنها از انقلاب و گروه های مخالف و تاكيد بر تحقق خواسته هاي مردم دانست.

"حسين يوسف" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم با اشاره به تظاهرات گسترده روز جمعه مردم بحرين تاكيد كرد که اين تظاهرات نشان دهنده حمايت از انقلابیون و مخالفت با طرح هاي حکومت آل خلیفه است.
وي افزود: اين تظاهرات تقريبا دو ماه پس از جلوگيري از برپایی هر گونه تظاهرات در بحرين برگزار شد، و همچنین اولين تظاهراتی است كه پس از ادعای رژیم بحرین در خصوص حل وفصل مسایل کشور برگزار می شود.
رژیم بحرین مدعي شده بود که مسایل در كشور حل و فصل شده و نهادهاي قانوني به ويژه پارلمان در كشور تشكيل شده است، در حالي كه چنين نهادهايي فاقد وجهه قانوني هستند.
حسين يوسف تاكيد كرد: تظاهرات روز جمعه مردم  بحرين پيام هاي مختلفي برای حکومت داشت. اولين پيام آن اين بود كه امكان ندارد اراده و خواست مردمي از خواست مخالفان جدا باشد. همچنين، امكان ندارد كه مخالفان سياسي بحريني از طرح هاي سياسي مردم چشم پوشي كنند كه اولين اين طرح ها اين است كه به حاكميت مشروعيت نمي دهند زيرا در تظاهرات شعارهايي سر داده شد كه در آن بر سرنگوني دولت و نخست وزير تاكيد كردند زيرا حاکمیت دولت کنونی بيانگر اراده مردمي نيست. همچنين، شعارهايي سر داده شد كه نشان دهنده اين است كه پارلمان كنوني فاقد مشروعيت است.
اين تحليلگر سياسي افزود: آنچه طي روزهاي گذشته به ويژه نشست وزير كشور با گروه هاي مخالف در خارج از پارلمان ديديم نشان دهنده اين است كه مقامات بحرين نمي توانند بدون مردم و مخالفان طرح خود را به پيش ببرند.

tt-26-22:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها