عضو سابق مخالفان سوریه: ترکیه و قطر باید محاکمه شوند

عضو سابق مخالفان سوریه: ترکیه و قطر باید محاکمه شوند
شنبه 6 دی 1393 - 15:07

يك عضو ارشد جدا شده از مخالفان سوريه در خارج از این کشور، خواهان محاكمه كشورهاي تركيه و قطر و ائتلاف مخالفان سوري به خاطر حمايت از تروريسم شد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از خبرگزاري دولتي سوريه، "محمد رحال" كه از گروه موسوم به "ائتلاف ملي سوريه" فرار كرده است، اين ائتلاف را ساخته و پرداخته كشورهاي خارجي دانست و گفت: اين كشورهاي خارجي افرادي را براي اين ائتلاف انتخاب كردند كه گروه تروريستي موسوم به اخوان المسلمين بر آنها سيطره يافت. (اين ائتلاف) باعث ظلم و ستم و ايجاد راه بن بست در برابر هرگونه راه حل سياسي در سوريه شد.
محمد رحال در كنفرانس مطبوعاتي خود در بيروت از شوراي امنيت سازمان ملل خواست تا كميته حقيقت يابي را براي بررسي نقش تركيه و قطر در حمايت از سازمان هاي تروريستي و نظارت و پشتيباني تسليحاتي از آنها براي قتل ملت سوريه اعزام كند.
وي با صراحت اعلام كرد: قطر افرادي را آورد و از آنها حمايت مالي كرد، و سپس به ما در رسانه ها گفته شد كه اينها نمايندگان ملت سوريه هستند؛ و اين كار در آغاز از طريق "شوراي ملي" صورت گرفت كه بعدا به ائتلاف تغيير نام يافت تا اينكه از دل آن يك دولت اخواني وابسته به قطر و تركيه بيرون بيايد و فقط منافع اين دو كشور را تامين كند.
محمد رحال به اين سخنان بسنده نكرد و گفت: هزينه بازسازي سوريه به عهده تركيه و حاميانش است زيرا از تروريسم حمايت كرده اند.
وي خواستار ملزم كردن تركيه به بازگرداندن همه (قطعات و تجهيزات) كارخانه ها و كارگاهها و تجهيزات سرقتي از سوريه شد، كه با همدستي مستقيم دولت و دستگاههاي اطلاعاتي تركيه از سوريه خارج و در بازار تركيه به فروش رفت.
نكته جالب توجه اين است اين سخنان را فردي بيان مي كند كه هم پيمان سابق ائتلاف مخالفان خارج نشين نظام سوريه به شمار مي رود و به آنها براي كسب پست و منصبي دل بسته بود اما وقتي شكست خورد، واقعيت را -هرچند بسيار ديرهنگام- اعلام كرد.
محمد رحال تحولات سوريه را "درگيري منطقه اي، بين المللي و اطلاعاتي بين المللي با هدف ويران كردن كشور سوريه" دانست كه به "آوارگي هزاران خانواده سوري" منجر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها