خالد مشعل به ایران می‌آید؟

خالد مشعل به ایران می‌آید؟
شنبه 6 دی 1393 - 17:05

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس از احتمال سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: ترتیبات این سفر با هماهنگی مسئولان ایرانی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «اسماعیل رضوان» در مصاحبه با خبرگزاری «قدس نت»، اخبار برخی رسانه‌های خبری درباره اقدام دولت قطر در قطع حمایت از این جنبش به دنبال آشتی دوحه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را تکذیب کرد.

به گفته وی، اخبار مربوط به قطع روابط با قطر صحت ندارد و رابطه ما با قطر مثبت است و حمایت قطر از آرمان فلسطین یک حمایت اصولی و ملی است.

رضوان افزود: هرگونه آشتی با قطر و برادران عرب باعث سربلندی حماس و آرمان فلسطین است نه اینکه به ضرر آن باشد.

این در حالی است که روزنامه «الجریده»  کویت ادعا کرده بود که مقامات قطر به رهبران حماس ابلاغ کرده اند که حمایت های خود از این جنبش را به طور موقت قطع می کنند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه، از احتمال سفر «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ایران خبر داد و افزود: ترتیبات این سفر با هماهنگی مسئولان ایرانی در حال انجام است.

رضوان روابط حماس و ایران را به خصوص پس از سفر اخیر هیأت این جنبش به تهران، «مثبت» خواند و تاکید کرد: ما در مسیر ترمیم این روابط حرکت می کنیم و رابطه با جمهوری اسلامی ایران نیز یک رابطه استراتژیک و در راستای حمایت از آرمان فلسطین است.

این مسئول حماس همچنین فاش کرد که حماس با مسئولان مصری تماسی برقرار کرده و نقض آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی را به اطلاع آنها رسانده و خواستار ملزم کردن این رژیم به توقف تجاوزات خود شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرف مصری متعهد شده است که تجاوزات اسرائیل را پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت که به مسئولان مصری تاکید کردیم که مسئولیت پیامدهای نقض آتش بس بر عهده رژیم اشغالگر خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها