آمادگی دمشق برای مشارکت در گفتگوهای مقدماتی مسکو

آمادگی دمشق برای مشارکت در گفتگوهای مقدماتی مسکو
شنبه 6 دی 1393 - 17:18

سوریه از آمادگی خود برای مشارکت در دیدار مقدماتی با هدف رایزنی میان طرف‌های مختلف سوری در پایتخت روسیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در سایه رایزنی های جاری میان سوریه و روسیه درخصوص برگزاری دیدار مقدماتی برای رایزنی در مسکو به منظور توافق درباره گفتگو میان سوری ها بدون دخالت خارجی ها، جمهوری عربی سوریه بر آمادگی خود برای شرکت دراین نشست در راستای توجه به تحقق خواسته سوری ها مبنی بر ارائه راه کاری برای خارج شدن از بحران این کشور تاکید می کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه نوشت: دمشق همواره آماده گفتگو با کسانی بوده است که به وحدت مردم، سرزمین و حاکمیت سوریه و تصمیم گیری مستقل دراین کشور درجهت خدمت به اراده مردم و تحقق خواسته هایشان مبنی بر تحقق امنیت و ثبات و جلوگیری از ریخته شدن خون مردم ایمان دارند.

وزارت امور خارجه روسیه هم اعلام کرده است که امیدوار است مذاکرات میان نمایندگان مخالف سوری و دولت این کشور را بعد از رایزنی میان گروه های مختلف معارضین، اواخر ژانویه در مسکو برگزار کند.

"ميخائيل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مسکو تصمیم دارد بعد از پایان مذاکرات نمایندگان مخالفان سوری، نمایندگانی از طرف دولت سوریه را برای مذاکره با آنان به مسکو دعوت کند تا دو طرف ارزیابی های خود را درخصوص وضعیت کنونی و تصورات آنان نسبت به آینده اعلام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها