ویدیو؛ فرود کمک‌های آمریکا به داعش با چتر و بالون!

شنبه 6 دی 1393 - 20:44

فرماندار شهر "بلد" در جنوب تکریت از دولت عراق خواست درباره قضیه ارسال فرود چترهای نجات در آسمان منطقه تحت اشغال داعش در جنوب استان صلاح الدین تحقیق کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مفيد البلداوی" فرماندار منطقه  بلد گفت که ساعت دوازده ظهر امروز یکی از جنگنده های ائتلاف بین المللی، چتری را به منطقه الخضیره شرقی که تحت اشغال داعش است و درمحاصره نیروهای امنیتی و مردمی و نیروهای مقاومت قرار دارد، رها کرده است.

به نوشته پایگاه خبری "سومریه نیوز" عراق، البلداوی افزود که این چتر با عرض حدود 6 متر، حامل مقادیر زیادی کالا و سلاح و تجهیزات بوده است و صدها نفر از ساکنان منطقه " بلد " شاهد فرود آمدن آن درمنطقه تحت اشغال داعش بوده اند.

وی دولت عراق را به تحقیق درباره این قضیه با هدف پی بردن به جزئیات و عوامل پشت پرده آن فراخواند.

برخی از رسانه های محلی عراق روز جمعه، فایل ویدئویی را منتشر کردند که در آن یکی از جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش چتری را در منطقه الخضیره شرقی درجنوب صلاح الدین پایین انداخته اند که تا کنون معلوم نشده که محتویات این بالون چه بوده است.

فرمانده تیپ "علی أكبر" (از یگان های حمایت عتبات مقدسه) پیشتر، از خارج شدن یک چتر حاوی تجهیزات و مهمات از بالگرد آمریکایی در مناطق يثرب وتل الذهب خبر داده بود و به دنبال آن، منطقه بلد با عدم حضور نیروهای امنیتی با حملات خمپاره ای روبرو شد.

" قاسم مصلح " فرمانده تیپ علی الاکبر به خبرگزاری عراقی "نون" گفته بود درگیری شدید و ضربات سختی که گروه تروریستی داعش در جنوب منطقه بلد به ویژه در مناطق یثرب و تل الذهب متحمل آن شد، فرسایش آشکار گروه های تروریستی را به دنبال داشت و درنتیجه زمینه برای پاکسازی آن مناطق از سلطه داعش فراهم شد.

وی افزود، گروه های تروریستی پس از مجهز شدن به سلاح، توانستند نیروهای مردمی و منطقه بلد را با خمپاره هدف حمله قرار دهند و دراین منطقه، نبود نیروهای امنیتی آشکارا به چشم می خورد.

در همین ارتباط، بخش اطلاع رسانی پلیس فدرال عراق روز جمعه از اقدام جنگنده های آمریکایی درتجهیز عناصر مجرم داعش در منطقه بلد به سلاح و تجهیزات با استفاده از یک چتر بزرگ در منطقه الحظیره شرقی در اطراف بلد در جنوب صلاح الدین خبر داد و گفت که از این بالون که حامل سلاح و تجهیزات بوده است، تصویربرداری کرده است.

منبع یاد شده افزود که این فیلم برای خبرگزاری "المعلومه" فرستاده شده است تا برای اطلاع افکار عمومی درعراق و درخارج از کشور از محتوای آن پخش شود تا مشخص گردد که آمریکایی ها با تجهیز عناصر داعش به سلاح و تجهیزات برای طولانی تر شدن مدت زمان حضور آنان درعراق تلاش می کنند.

به گفته منبع یاد شده جنایتکاران داعش این بالن را در منطقه تحت سلطه خود فرود آوردند تا به سلاح ها و تجهیزات موجود در آن که در داخل صندوق چوبی بزرگ در داخل بالون بود، دست یابند.

پربیننده ترین خبرها