باز هم یک هواپيمای مسافربری مالزيايی ناپديد شد!

باز هم یک هواپيمای مسافربری مالزيايی ناپديد شد!
يکشنبه 7 دی 1393 - 08:44

پس از ناپدید شدن مرموز هواپیمای بویینگ 777 مالزی در اسفند ماه سال 1392 و سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری این کشور در اوکراین، بار دیگر خبرها از ناپدید شدن یک فروند هواپیمای دیگر مالزی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک فروند هواپیمای مالزی متعلق به شرکت هواپیمایی ایرآسیا با 162 سرنشین روز یکشنبه ارتباط خود را با سامانه زمینی کنترل ناوبری هوایی از دست داد.
هادی مصطفی، از مسوولان وزارت حمل و نقل مالزی به یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور گفت: این هواپیما 42 دقیقه بعد از برخاستن از زمین، ناپدید شده است.

هواپیمایی ایر-آسیا، یک شرکت هوایی ارائه‌کننده پروازهای ارزان قیمت در مالزی است. این شرکت هوایی، خدمات پروازی بین‌الملل به ۱۰۰ نقطه جهان در ۲۲ کشور ارایه می‌کند. مقامات شرکت هواپیمایی ایرآسیا می گویند این هواپیما از اندونزی به سنگاپور می رفت.

به گزارش اسوشیتدپرس از جاکارتا، این هواپیما هفت خدمه و 155 مسافر داشت.
مصطفی تصریح کرد، این هواپیما هنگامی که بر روی دریای جاوه، بین جزایر کالیمانتان و جاوه بود، از روی صفحه رادار ناپدید شد.

این دومین هواپیمای مسافری مالزی است که در کمتر از یک سال ناپدید شده است.
پیش از این نیز یک فروند هواپیمای مسافری مالزی 17اسفند ماه 1392 (8 مارس 2014) ناپدید شد و تاکنون سرنوشت آن معلوم نشده است.

پذیرش این مساله که این هواپیمای با 239 سرنشین، بدون برجا گذاشتن هیچ گونه اثر و ردّی، ناپدید شود، همچنان برای بسیاری از کارشناسان امری دشوار است.

بالاخره بعد از گذشت مدت ها از ماجرای ناپدید شدن هواپیمای مالزی واقعیت‌های دیگری از این معما رمزگشایی و گفته شد که سیا از همان لحظات نخستین از متلاشی شدن هواپیما بر اثر شلیک اشتباهی موشک از ناو آمریکایی اطلاع داشته و دستور سکوت صادر کرده بود. با وجود درز اخبار متعدد از سرنوشت این هواپیما تا کنون خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

از همان روز نخست حادثه نیز، اکثر کارشناسان عقیده داشتند تنها دلیلی که باعث ناپدید شدن آنی هواپیما شده، متلاشی شدن ناگهانی آن با انفجاری بسیار بزرگتر  از یک بمب دست‌ساز بوده و به احتمال زیاد، هواپیما در اثر اصابت یک یا دو موشک قدرتمند، تکه‌تکه و نابود شده است.

گویا بدشانسی مالزی در هواپیماهای مسافربری آن تمامی ندارد شامگاه دوشنبه 23 تیر ماه نیز هواپیمای مسافربری بویینگ 777 مالزی در آسمان اوکراین و منطقه دونتسک هدف موشک قرار گرفت و سقوط کرد و همه 298 سرنشین آن جان باختند.

دونتسک در آن زمان صحنه درگیری ارتش اوکراین و نیروهای این منطقه بود که خواهان خارج شدن از سلطه اوکراین هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها