تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به احضار شیخ سلمان +تصاویر

تظاهرات بحرینی‌ها در اعتراض به احضار شیخ سلمان +تصاویر
يکشنبه 7 دی 1393 - 12:27

مردم بحرین در اعتراض به فرستادن احضاریه بازجوئی برای شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق ملی و شیخ علی الجدحفصی در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

 تظاهرکنبه گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دگان تصاویر شیخ علی سلمان و شیخ جدحفصی را در دست داشتند و در شعارهای خود به رژیم حاکم آل خلیفه درباره هر گونه تعرض به این دو رهبر مردمی و دینی هشدار دادند.

به نوشته سایت خبری الوفاق؛ راهپیمایان اعلام کردند که رژیم بحرین باید از هر اقدامی که باعث تحریک مردم شود، اجتناب کند و در غیر این صورت باید پذیرای عواقب اقدامات غیرعاقلانه خود باشد.

شیخ فاضل الزاکی با حضور در این تظاهرات، در سخنانی اعلام کرد: رژیم از دو سال پیش علماء و رهبران مردمی و دینی را هدف گرفته است و آنها را بی هیچ دلیلی تحت پیگرد قرار می دهد و به مراکز بازجوئی فرامی خواند در حالی که تنها گناهشان بیان مطالب عادی است مطالبی که در هیچ قانون انسانی و الهی جرم محسوب نمی شود.

به گفته وی، فراخواندن علمای مردمی و دینی تلاشی برای ساکت کردن آزادیخواهان و ظلم ستیزان است.

شیخ الزاکی افزود: رژیم هر گاه که از مردم سیلی می خورد، به علمای مردمی و دینی تعرض می کند. مردم بحرین کمی پس از انتخابات بی نتیجۀ اخیر با برگزاری تظاهرات پرشکوه بار دیگر خواسته های قانونی خود را مطالبه کردند و جمعیت وفاق ملی نیز با برگزاری نشست عمومی خود هیئت رئیسه اش را تعیین کرد که این دو مساله دو سیلی محکم برای رژیم بود و رژیم در اقدامی انتقام جویانه مجدداً شروع به تعرض به علمای مردمی و مذهبی کرده است.

شیخ الزاکی اعلام کرد: احضار علمای مردمی و مذهبی بحران بحرین را حل نمی کند بلکه باعث پیچیده تر شدن بحران خواهد شد و مردم را برای ایجاد تغییرات ریشه ای و مطالبه حقوق خود مصمم تر خواهد کرد زیرا مردم صاحبان اصلی قدرت هستند و هرگز در قبال تعرض به علما و رهبران مردمی ساکت نخواهد نشست.    

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها