تصاویر اختصاصی العالم از آزادی "عزیزبلد"

يکشنبه 7 دی 1393 - 19:52

خبرنگار شبکه العالم، با همراهی ارتش عراق در مناطق بوحنظله، الرمیلات، عزیزبلد و الرواشد، تصاویر مهمی را از پاکسازی مهم ترین پایگاه های داعش در جنوب استان صلاح الدین مخابره کرد.

"محمد الربیعی" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، ارتش عراق در ادامه پیشروی های خود در محورهای مختلف، عرصه را تا آن جا بر تروریست های داعش تنگ کرد که این عناصر، پس از تمام شدن آذوقه، ناچار به فرار شدند.
ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی، با برداشتن مهم ترین گام از عملیات پاکسازی مناطق جنوب استان صلاح الدین، دو منطقۀ راهبردی "عزیزبلد" و "الرواشد" را آزاد کرد.

به این ترتیب، سطح مرطوب و ناهموار منطقه و حملات گستردۀ تک تیراندازان داعشی، نتوانست از پیروزی عملیات مشترک ارتش و نیروهای داوطلب مردمی جلوگیری کند.

خبرنگار شبكه العالم،كنار پيشقراولان آزادسازي عزيزبلد

خبرنگار شبکه العالم با گزارش لحظه به لحظه از تیراندازی گستردۀ تروریست های داعش، تاکید کرد که این تیراندازی ها با هدف جلوگیری از پشتیبانی نیروهای ارتش از خط مقدم درگیری صورت می گیرد.
این درگیری، از نخستین ساعت های صبح، شروع شد و بی وقفه ادامه یافت. نیروهای عراقی، ضمن پیشروی در چندین محور، حلقه محاصره را بر تروریست ها تنگ کردند و آنها را ناچار به فرارکردند. 

یکی از سربازان ارتش عراق، به خبرنگار شبکه العالم وعده داد: تا وقتی پیروز شویم، مبارزه را ادامه خواهیم داد و "عزیزبلد" را به گورستان داعش تبدیل خواهیم کرد.
مهم ترین دستاورد این عملیات، هلاکت بیش از 30 تن از عناصر داعش و اسارت 15 نفر از آنها بود که تلاش داشتند با مخفی شدن در میان آوارگان عراقی، راهی برای فرار بیابند. در این میان 4 تن از تک تیراندازانِ دستگیر شده، تابعیت هایی خارجی داشتند. 
پیروزی های اخیر ارتش عراق، به روند آزادسازی مناطق جنوبی استان صلاح الدین، سرعتی مضاعف بخشید، تا جایی که منابع نظامی پیش بینی کردند که با این روند، منابع نظامی داعش در این منطقه، در آینده بسیار نزدیک از بین خواهد رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها