دیده‌بان حقوق بشر بحرین: بازداشت شیخ سلمان غیرقانونی است

دیده‌بان حقوق بشر بحرین: بازداشت شیخ سلمان غیرقانونی است
يکشنبه 7 دی 1393 - 22:51

دیدبان حقوق بشر بحرین، به بازداشت شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق بحرین، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر بحرین، با انتشار بیانیه ای بازداشت شیخ علی سلمان را غیرقابل قبول و اقدامی در جهت محدود سازی فعالیت های سیاسی دانست.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی"اخبار البحرین" منتشر شد، آمده است: چنین اقدامی، به مثابه حذف مخالفان و بی محتوا کردن فعالیت سیاسی در کشور است.

دیده بان حقوق بشر بحرین، با تاکید بر جایگاه گستردۀ جمعیت وفاق و شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت در میان مردم بحرین، فراخوانی و بازداشت این معارض بحرینی را با اصول حقوق بشر و قوانین بین المللی به ویژه ماده 19 منشور جهانی حقوق بشر درباره آزادی نشر اطلاعات و اندیشه از طریق رسانه های مختلف، مغایر دانست .

در این بیانیه، از سازمان ملل متحد و دوستان بحرین درخواست شده است به مسئولیت های خود عمل کنند و رژیم حاکم در بحرین را به توقف برخورد های غیرسازنده در قبال رهبران و فعالان سیاسی و حقوقی وادارند.

دیده بان حقوق بشر بحرین، آزادی فوری شیخ علی سلمان و توقف تعرض های رژیم به او را خواستار شد و تنها راه برون رفت این کشور از بحران را گفت و گوی مسالمت آمیز، حل و فصل بحران، تعهد به گفت و گو و به رسمیت شناختن آزادی های عمومی مندرج در قانون اساسی، موازین سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی دانست.

شیخ "علی سلمان" روز یک شنبه به دادستانی کل فراخوانده شد و در همان جا به دستور وزارت کشور بازداشت شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها