روزنامه قطری: نشست ملحدان در مکه برگزار شد !

روزنامه قطری: نشست ملحدان در مکه برگزار شد !
دوشنبه 8 دی 1393 - 10:57

روزنامه قطری "العربی الجدید" نوشت: تعدادی از فعالان اینترنتی پیام هایی را در شبکه های اجتماعی درباره برگزاری " اولین همایش ملحدان در مکه" رد و بدل کردند !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ روزنامه "العربی الجدید" چاپ لندن که قطر آن را تامین مالی می کند در شماره امروز خود نوشت:  حدود 300 "ملحد سعودی" برای برگزاری "اولین نشست ملحدان در مکه" در تاریخ 25 تا 28 دسامبر جاری برنامه ریزی کرده بودند.
این روزنامه افزود: تعدادی از فعالان شبکه اجتماعی تویتر پیام هایی را درباره برگزاری همایش مزبور رد و بدل کردند و اظهار داشتند که این پیام ها مربوط به "سازمان ها و شخصیت های ملحد عربی " است.
شبکه های اجتماعی به علاوه مدعی شدند که "همایش ملحدان" در تاریخ مزبور به صورت کاملا محرمانه در مکه برگزار شد؛ و برگزارکنندگان تصاویر و خبرهای این همایش را منتشر خواهند کرد.

"العربی الجدید" افزود: شرکت کنندگان در این همایش پس از عبور از 4 "دیوار امنیتی" – برای اطمینان از "صداقت" آن ها و شکست نخوردن برگزاری همایش - اجازه یافتند از محل برگزاری نشست با خبر شوند.

یکی از کاربران توییتر با نام " محمد العبد الله "  مدعی شد کارمند روزنامه الریاض عربستان و خودش همایش مورد نظر را پوشش داده است.

این در حالی است که روزنامه الریاض ادعای مذکور را رد کرده و گفته است دبیری به این نام ندارد.

بنیاد بین اللمللی گلوپ واقع در شهر زوریخ در آوریل سال 2013 میزان الحاد را در عربستان بین 5 تا 9 درصد بر آورد کرده بود.

شایان ذکر است که خبر برگزاری نشست مذکور از منابع دیگر تایید نشده و هیچ اظهار نظر رسمی در عربستان درباره خبر روزنامه العربی الجدید نشده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها