بحران آب و برق در حلب ادامه دارد

بحران آب و برق در حلب ادامه دارد
دوشنبه 8 دی 1393 - 13:47

شهر حلب که پیش از آغاز بحران سوریه شاهرگ صنعتی و تجاری این کشور به شمار می رفت هم اکنون به دلیل اقدامات گروه های تروریستی به ویرانترین شهر این کشور تبدیل شده و ساکنان آن بیش از همه در رنج وعذاب هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ساکنان حلب با توجه به نبود خدماتی مانند برق، آب و سوخت در شرایط معیشتی و اقتصادی بسیار نامناسبی به سر می برند.
جریان برق در چندین منطقه حلب برای پنجمین روز متوالی قطع است و در خصوص آب نیز باید گفت که هیچ اطلاعاتی از وصل شدن دوباره آن وجود ندارد؛ و با این شرایط هیچ امیدی به حل این معضل نیست.
سازمان آب حلب روز شنبه اعلام کرد که قطع شدن برق شهر حلب بیش از چهار به توقف پمپ های آب در ایستگاه سلیمان الحلبی منجر شده است؛ و این سازمان با دیگر سازمان های مردمی با وارد کردن سوخت در صدد یافتن راه حلی برای ایستگاه سلیمان الحلبی هستند تا پمپها را با دیزل راه اندازی کنند اما گروه های مسلح مانع راه اندازی پمپها می شوند.
از سوی دیگر اداره کل خدمات رسانی حلب چهارشنبه گذشته در بیانیه ای از قطع آب بیشتر مناطق شهر حلب به دلیل نقص فنی در ایستگاه های اصلی و کاهش حجم آب در روستای الخفسه خبر داد.
با توجه به سکوت مقامات رسمی استان و واکنش مردم به این مساله، بحران قطعی آب و برق شهر حلب، در صدر اخبار هواداران و مخالفان در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.
دیدگاه فعالان سوری نیز در شرایط خودداری مسوولان از اظهار نظر درباره مسوول قطعی آب و برق، با یکدیگر اختلاف دارد این در حالی است که برخی فعالان ، گروه تروریستی جبهه النصره را مسوول این مشکلات می دانند و می گویند همه اینها برای اعمال فشار بر نظام سوریه برای آزادی زندانیان است.
وزارت برق با صدور بیانیه ای در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت: افراد مسلح با هدف اجرای طرح خود برای محروم کردن شهروندان سوری از برق، به ایستگاه الزربه حمله و جریان برق استان حلب را قطع کردند.
شهروندان فعال در شبکه های اجتماعی ، نارضایتی خود را از این وضعیت اسف بار اعلام کردند آنها حلب را شهری فراموش شده می دانند که در این حالت فقط باید با شکیبایی برای خروج از این وضعیت به درگاه خداوند دعا کرد.
اما بحران سوخت نیز از بحران آب و برق کمتر نیست به گونه ای که حلب از کمبود شدید سوخت و ناعدالتی در تقسیم و توزیع آن رنج می برد و دلیل آن نیز سوء استفاده تاجران بازار سیاه و قاچاقچیان سوخت با همدستی برخی مسوولان حلب است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها