کانالهای اردن برای رهایی خلبان خود از دست داعش

کانالهای اردن برای رهایی خلبان خود از دست داعش
دوشنبه 8 دی 1393 - 13:53

یک نشریه آمریکایی فاش کرد که اردن با توسل به قطر و ترکیه و قبایل سنی عراق، برای مذاکره با داعشی ها به منظور آزادی خلبان اسیر خود کانال زده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه "کریستین ساینس مانیتور" در گزارشی نوشت: اقدام تروریست ها در اسیر کردن خلبان اردنی که در عملیات هوایی ائتلاف ضدداعش در سوریه شرکت داشت، مقامات اردن را به دفاع از نقش کشورشان در حملات ائتلاف ضد داعش واداشته است.
مقامات اردنی همچنان درباره "معاذ الکساسبه" خلبانی که هواپیمایش هنگام بمباران یکی از پایگاه های داعش در رقه در شمال سوریه سرنگون شد، سکوت اختیار کرده اند.
این نشریه به نقل از منابع دولتی اردن تاکید کرد که این حادثه، پادشاه اردن را سردرگم کرده است، زیرا این کشور می کوشد تا خلبان را زنده پس بگیرد و از سوی دیگر تلاش دارد در برابر افکار عمومی نقش خود را در حملات ضد داعش، توجیه کند.
نشریه آمریکایی خاطرنشان کرد که امان، برای مذاکره درباره خلبان اردنی، کانال هایی با وساطت قطر و ترکیه و قبایل سنی عراقی ایجاد کرده است و به نقل از "محمد شلبی" رئیس جنبش سلفی اردنی که روابط مستحکمی با داعش دارد نوشت: داعش در قبال آزادی این خلبان، آزادی یکی از اعضای خود به نام "زیاد الکربولی" و همچنین آزادی "ساجده ریشاوی" از مغزهای متفکر ساخت مواد منفجره در عملیات هتل امان در سال 2005 را خواستار شده است.
عناصر داعش، 4 روز پیش، "معاذ صافی یوسف الکساسبه" خلبان اردنی را بعد از سرنگونی هواپیمایش، اسیر کردند. وی نخستین اسیر نیروهای ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها