اعتراف ائتلاف بین المللی به قدرت ارتش سوریه

اعتراف ائتلاف بین المللی به قدرت ارتش سوریه
دوشنبه 8 دی 1393 - 14:35

پیروزی های ارتش سوریه در مناطق راهبردی، کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش را به اعتراف به قدرت بی نظیر این ارتش، واداشت.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از سوریه گزارش داد: پیروزی های پی در پی ارتش سوریه، باعث شده است صدای درخواست کمک تروریست ها، حتی در مناطقی که برای آن ها راهبردی به شمار می رفت، بلند شود.
وی افزود: کشورهای ائتلاف ضد داعش، بعد از گذشت 4 سال از جنگ تحمیلی علیه سوریه، اعتراف می کنند ارتش سوریه تنها قدرتی است که قادر به نابودی گروه های تروریست و تکفیری است و این اعتراف به دلیل پیشروی های ارتش است.
وی تاکید کرد که در حال حاضر، درگیری ها در جبهه جنوبی حومه درعا و القنیطره متمرکز است و اتاق عملیات موجود در اردن از گروه های تروریست خواسته، با افزایش تحرکات خود، پیروزی هایی هرچند سریع و گذرا به دست بیاورند تا از آن برای ارائه راه حل سیاسی بهره برداری شود.
بر پایه این گزارش، این عملیات در منطقه الشیخ مسکین در ریف درعا متمرکز است و گروه های تروریست ضمن اعتراف به هلاکت ابوتراب المهاجر فرمانده نظامی جبهه النصره از پیشروی ارتش سوریه در این محور خبر داده اند.
از سوی دیگر، تحرکات تروریست ها در روستای بئر عجم در حومه القنیطره و شهرک بریکه نیز ادامه دارد، اما ارتش سوریه به این مواضع حمله کرده است.
خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد: تروریست ها به منظور کاهش فشار بر اردوگاه حندرات در ریف حلب شبانه حمله ور شدند و یک گروه تروریستی نیز تلاش کرد از ناحیه الصفیره به سمت مناطق کارخانه های دفاعی نفوذ کند که ارتش سوریه مانع آن شد و تعدادی از اعضای آن را به هلاکت رساند یا زخمی کرد.
این گزارش همچنین حاکی است که گروه های تروریست در حال حاضر دچار سردرگمی شده اند و می کوشند برای کاهش فشار، جبهه های جدیدی ایجاد کنند و به همین منظور طی ساعت های گذشته در حلب نشستی برگزار کردند تا برای متوقف کردن ارتش سوریه زیر یک پرچم جمع شوند.
تروریست ها از هرکسی که توانایی حمل سلاح دارد، برای رفتن به حلب درخواست کمک کرده اند و تحرکات سریعی برای توقف پیشروی ارتش سوریه در این شهر داشته اند و ائتلاف معارض نیز در اقدامی که از هفته ها قبل انتظار آن می رفت، بر گفت و گو با سایر طرف های معارض برای رسیدن به دیدگاه مشترک تاکید کرد.
در این میان، گروه های تروریستی در حلب از تشکیل یک ائتلاف به نام جبهه شام خبر دادند که جبهه اسلامی، ارتش مجاهدین و جنبش نورالدین زنگی و تجمع موسوم به "فاستقم کما امرت" و نیز جبهه "اصالت و توسعه" را در بر می گیرد. یک منبع آگاه از معارضان گفت که هدف از تشکیل این ائتلاف، تلاش برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه و جلوگیری از محاصره مناطق تحت سیطره تروریست ها است و عبدالعزیز سلامه سرکرده گروه موسوم به لواء التوحید به سرکردگی ائتلاف منصوب شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها