مسوول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین:

بازداشت شیخ سلمان،آسیب به امنیت بحرین است

بازداشت شیخ سلمان،آسیب به امنیت بحرین است
دوشنبه 8 دی 1393 - 14:54

مسوول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین تاکید کرد، بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، ظالمانه و اتهام های وارده به وی فریبکاری است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ میثم سلمان، هم چنین با ابراز نگرانی درباره بازداشت دبیر کل بزرگترین حزب سیاسی بحرین خاطرنشان کرد، این اقدام حکومت بیانگرآغاز مرحله امنیتی جدید و در شرایطی است که وضعیت حقوق بشر به پایین ترین سطح خود رسیده است.
وی افزود: روند مبارزات ملی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق  در فاصله سالهای 1992 و دسامبر 2014 شاهد دستاوردهای ملی بزرگ و جان فشانی هایی برای انتقال مسالمت آمیز وضعیت بحرین از دیکتاتوری به دموکراسی بوده است.
شیخ علی سلمان در دوران مبارزاتی خود، سال 1994 برای اولین بار بازداشت و سپس به اجبار به انگلستان تبعید شد و سال 2001 از تبعید بازگشت و پس از بازگشت به وطن با عضویت در جمعیت اسلامی وفاق ملی وارد فعالیت های سیاسی شد و از اولین روز تاسیس این جمعیت تاکنون، دبیر کل آن بوده است.

میثم سلمان، مسوول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین، گفت: شیخ علی سلمان با فعالیت های سیاسی و اجتماعی در بیست سال گذشته، مخالفت های مسالمت آمیز را پایه گذاری کرد و روش مبارزات مسالمت آمیز و بدون خشونت را به روش عمومی مردم خواهان تحولات دموکراتیک تبدیل کرد.
سلمان خاطرنشان کرد: کنار گذاشتن خشونت، اقدامات مسالمت آمیز، تاکید بر اصول سیاسی، اصرار بر تحقق تحولات دموکراتیک، اعتماد بر مذاکرات برای حل مشکلات سیاسی از برجسته ترین ویژگی های فعالیت های سیاسی شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق، در دقیق ترین و سخت ترین مراحل زندگی وی بود.
وی گفت: شیخ علی سلمان در چهار سال گذشته از 14 فوریه 2011 تاکنون، برای به ثمر نشاندن تلاش های خود، فعالیت های دموکراتیک را با اصول ملی و اخلاقی عجین کرد تا مردم را از سقوط در وادی طائفی گری و واکنش های خشونت آمیز در برابرخشونتهای رژیم نجات دهد.
مسوول بخش آزادی های دینی در دیده بان حقوق بشر بحرین تصریح کرد، شیخ علی سلمان پس از ابراز صریح دیدگاه های سیاسی خود مبنی بر این که حکومت آل خلیفه به دموکراسی، احترام به قانون و پایان دادن به اقدامات برنامه ریزی شده برای نقض حقوق بشر نیازمند است، بازداشت شد.
سلمان گفت: آسیب رساندن به شیخ علی سلمان به معنای آسیب زدن به امنیت کشور و از بین بردن همه تلاش ها در زمینه تحقق عدالت اجتماعی، وحدت ملی و تحولات موکراتیک در بحرین است.

جمعیت وفاق بحرین شامگاه یکشنبه، 7 دی ماه با انتشار بیانیه ای از بازداشت دبیرکل این جمعیت به دستور وزارت کشور خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها