النصره علیه "خوارج" درعا اعلام جنگ کرد

النصره علیه
دوشنبه 8 دی 1393 - 15:22

اختلافات بین القاعده و داعش گسترش یافته و جبهه النصره شاخه القاعده در درعای سوریه علیه "خوارج" اعلام جنگ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی "السفیر" در مقاله ای به قلم عبدالله سلیمان علی نوشت: اختلافات بین القاعده و گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) گسترش یافته و در حال عمیق تر شدن است. گروه تروریستی جبهه النصره در درعا جنگ ریشه کنی علیه افرادی که آن ها را "خوارج" نامید، اعلام کرد.
اما در قفقاز تلاشی برای مهار و کنترل بیعت های جدید با ابوبکر بغدادی سرکرده داعش وجود دارد.
به تازگی پیام صوتی سامی العریدی، مسوول شرعی جبهه النصره، درز کرده است که وی در آن به جنگ با افرادی که آن ها را "خوارج" نامید تحریک کرد و از پیروان خود خواست آن ها را ریشه کن کنند.
وی در عین حال درباره تکرار سناریوی منطقه شرقی هشدار داد. این اقدام ممکن است به وخامت اوضاع در حومه غربی درعا منجر شود که از دو هفته پیش صحنه درگیری بین جبهه النصره و گروه موسوم به "تیپ شهدای یرموک" است.
این پیام چند ساعت بعد از شکست تلاش های "جنبش اسلامی المثنی" برای حل اختلاف بین دو طرف منتشر شد.
جبهه النصره در جنوب لفظ خوارج را برای داعش و هر کسی با آن بیعت یا از آن حمایت کند، به کار می برد و آن را دلیل کافی برای آغاز جنگ با آن و به راه انداختن جنگ های پیشگیرانه علیه آنان می داند. اما جبهه النصره در القلمون از زبان سرکرده خود ابو مالک التلی از به کار بردن خوارج برای همه عناصر داعش امتناع کرده و گفته است جنگ یا محاصره افرادی که فقط با آن بیعت یا از آن حمایت می کنند بدون اینکه در ریختن خون مسلمانان دست داشته باشند، جایز نیست.
این مسأله به مواضع شاخه القاعده در یمن نزدیک است؛ که در بیانیه اخیر خود به صراحت اعلام کرده است داعش را خوارج نمی داند هر چند که در مقابل معتقد است اعلام خلافت و گسترش نفوذ آن در چارچوب فتنه است.
بیعت های جدید با ابوبکر بغدادی به سوریه محدود نشده بلکه به قفقاز رسیده و خطر بروز اختلاف بین بیعت کنندگان و "امارت قفقاز" را به دنبال دارد که تلاش های زیادی برای مهار و کنترل این بیعت ها انجام می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها