دستیابی به اسناد حامیان تروریستها در عراق

دستیابی به اسناد حامیان تروریستها در عراق
سه شنبه 9 دی 1393 - 18:30

پیدا شدن برخی اسناد مهم نشان می دهد که برخی کشورها از جمله عربستان و اردن از گروه های مسلح و تکفیری درعراق حمایت می کنند.

"حیدر قاسم" خبرنگار شبکه العالم از عراق گزارش داد، " علي الحسنانوي" فرمانده تیپ مالک اشتر گفت درعملیاتی که در روزهای گذشته و بعد از ورود نیروهای ارتش به مواضع عناصر مسلح داعش اجرا شد، اسناد مهمی به دست آمد که نشان می دهد برخی از کشورهای منطقه ازجمله عربستان و اردن از گروه های مسلح درعراق حمایت می کنند.

بر اساس این گزارش نیروهای عراقی درعملیات خود همچنین پلاک های خودروهایی از عربستان و اردن را در مواضع گروه تروریستی داعش پیدا کردند.

نیروهای عراقی برای اجرای عملیات گسترده، با هدف آزادسازی شهر تکریت از گروه های تکفیری داعش آماده می شوند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی اکنون درحال اجرای عملیات نظامی گسترده در شمال شرق منطقه سید غریب هستند؛ و برای آزادی برخی روستاها از جمله البوغرین و الطریشه از سلطه داعش تلاش می کنند.

دراین گزارش آمده است که برخی از نیروهای ارتش عراق وارد منطقه ضلوعیه شده اند و پرچم عراق را دراین منطقه برافراشته اند.

به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای ارتش عراق در تلاشند تا تکریت را از سه جهت محاصره کنند و برخی از نیروهای ارتش نیز در منطقه بیجی مستقر هستند تا عملیات گسترده ای را در تکریت اجرا کنند.

نیروهای عراقی در منطقه جرف الصخر( جرف النصر) که قبلا توسط ارتش عراق آزاد شده است، موفق به خنثی سازی 4 هزار بمب و ماده منفجره شدند و یگان های مهندسی ارتش نیز توانستند حدود هزار بمب را در رمادی خنثی کنند.

خبرنگار العالم به نقل از منابع نظامی خاطرنشان کرد، عملیات در تکریت با هدف آزادسازی این منطقه و برقراری ارتباط میان یگان های نظامی از جنوب تکریت به سمت بیجی اجرا می شود.

خبرنگار العالم درباره بازتاب سفر وزیر دفاع عراق به ایران گفت که ایران از وجهه و شهرت بسیار خوبی درعراق برخوردار است زیرا درمیان کشورهای همسایه اولین کشوری بود که پس از نفوذ داعش به برخی از مناطق عراق و درصدر آن موصل ، الانبار و صلاح الدین در زمینه نظامی و زمینه های دیگر به عراق کمک کرد و این موضع تاثیر عمده ای داشته است و " خالد العبيدي " وزیر دفاع عراق نیز این موضع را تاریخی و نشانه دوستی و برداری میان ملت و دولت و ارتش دو کشور دانسته است.

به گزارش خبرنگار العالم درعراق، وزیر دفاع عراق بر لزوم همکاری ایران و عراق تاکید کرده است، به ویژه در شرایطی که عراق از ناحیه گروه های مسلح که با اهداف سیاسی و اطلاعاتی و در راستای تلاش برخی طرف ها برای ضربه زدن به امنیت خود مواجه است ، با خطرات زیادی علیه امنیت ملی خود روبرو است.

پربیننده ترین خبرها