در واکنش به تمدید بازداشت شیخ علی سلمان؛

هشدار جدی وفاق به رژیم آل خلیفه

هشدار جدی وفاق به رژیم آل خلیفه
سه شنبه 9 دی 1393 - 22:35

یکی از اعضای ارشد جمعیت وفاق بحرین، رژیم آل خلیفه را از ادامه بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت برحذر داشت و از جامعه بین الملل خواست تا با اتخاذ اقدام عملی به آزادی وی کمک کند.

"محمد عاشور" عضو کمیته روابط خارجی وفاق سه شنبه شب در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: دادستانی کل، حکم ادامه بازداشت شیخ علی سلمان را صادر کرده تا برای بار چهارم وی را مورد بازجویی قرار دهد.
عاشور افزود: شیخ سلمان روز گذشته از صبح بیش از سه بار توسط دادستانی مورد بازجویی قرار گرفت و طی بازجویی های به عمل آمده فقط چند بار توانست بطور بسیار کوتاه مدت استراحت کند. البته مردم هم بیکار ننشستند و علی رغم حضور گسترده نیروهای امنیتی در شهرها و روستاها اعتراض خود را اعلام کردند.
وی تاکید کرد: بحرانی که در پی بازداشت شخصیت برجسته ای مانند شیخ علی سلمان در کشور رخ داده چیز ساده ای نیست و می تواند  در فرآیند جنبش مردم بحرین و تحقق یافتن خواسته های سیاسی شان نقطه عطف مهمی باشد.
عضو کمیته روابط خارجی وفاق؛ جامعه جهانی را در قبال ظلم های روا داشته شده از سوی رژیم آل خلیفه در طی بیش از سه سال گذشته علیه مردم بی دفاع این کشور مسوول دانست .

عاشور اظهار داشت: باید آل خلیفه به اجرای مفاد گزارش بسیونی وادار شود. رژیم حاکم بر بحرین با بهانه جویی های مختلف اجرای بندهای این گزارش را به تاخیر می اندازد؛ و همین امر می تواند دلیل محکمی برای جامعه جهانی باشد تا به نفع ملت بحرین موضع آشکاری اتخاذ کند . بسیونی در گزارش خود دولت را به محترم شمردن آزادی و کرامت انسانها و حقوق زندانیان فراخوانده است .
 وی در واکنش به تهدید انجام گرفته از سوی وزیر اطلاع رسانی بحرین علیه تظاهرکنندگان گفت: ما از آغاز جنبش خود در 14 فوریه 2011 تا کنون به چنین اظهاراتی از سوی مقامات دولتی عادت کرده ایم و به آنها می گوییم که زبان سرکوب و امنیتی کردن چهره شهرها و خیابان ها هیچ فایده ای نخواهد داشت.
عاشور خاطرنشان کرد: نشستن بر سر میز مذاکره و گفت و گو جهت تعیین سرنوشت ملت و احقاق حقوق مردم تنها راه ثمربخش بشمار می رود . مسوولان باید  برای آینده مردم فکری اساسی کنند و دست از تک روی در تصمیم گیری ها بردارند.
وی تاکید کرد: تلاش های بیهوده آل خلیفه نمی تواند مردم را از ادامه مسیرشان بازدارد . حکومت باید شیخ علی سلمان را هر چه سریعتر آزاد کند زیرا در غیر این صورت ممکن است حوادث پیش بینی نشده رخ دهد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها