ادعای داعش درباره کنترل سنجار

ادعای داعش درباره کنترل سنجار
چهارشنبه 10 دی 1393 - 10:58

گروه تروریستی داعش با انتشار فیلمی مدعی شد شهر سنجار و حومه آن را همچنان تحت کنترل دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، داعش در این ویدیو ورود نیروهای پیشمرگه کردستان عراق را به شهر سنجار در غرب شهر موصل واقع در شمال عراق تکذیب و اعلام کرد، سه تن از عناصر پیشمرگه را نیز کشته است.
در این فیلم که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است تصاویر هوایی از شهر سنجار عراق و مناطق تجمع نیروهای پیشمرگه به تصویر کشیده می‌شود و در آن یکی از عناصر این گروه با خودرویی بمب گذاری شده به مرکز فرماندهی کردها حمله می کند.
در این فیلم که تاریخ آن مشخص نیست همچنین سه نفر از عناصر داعش اقدام به بریدن سر سه نفر با لباس های نارجی می کنند و این گروه مدعی می شود که آنها از نیروهای پیشمرگه هستند.
علاوه بر این، در این تصاویر تصاویر مناطقی از حضور عناصر داعش نشان داده می شود و گفته می‌شود که مرکز سنجار است و برخی از رانندگان نیز اعلام می کنند از سوریه می آیند و آن طور که پیشمرگه ها اعلام کرده اند مرز سوریه و عراق بسته نیست.
این درحالی است که دیروز یک منبع مطلع در نیروهای پیشمرگه به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت، این نیروها حدود 25 درصد از مرکز شهر سنجار و ارتفاعات اطراف آن را تحت کنترل خود درآورده اند.
بر اساس این گزارش، نیروهای پیشمرگه اخیرا توانسته اند ضمن شکستن محاصره هزاران ایزدی آواره در کوهستان های سنجار، بخش های وسیعی از مناطق شمال سنجار را از داعش بازپس بگیرند.
در حال حاضر ده ها هزار نفر از آوارگان ایزدی در اردوگاه های استان دهوک در کردستان عراق منتظر پاکسازی مناطق سکونت خود و بازگشت به خانه هایشان هستند.  
سنجار شهری از استان نینوا در شمال غرب عراق است که در اوت سال جاری مورد حمله داعش قرار گرفت. داعش بسیاری از ساکنان سنجار را که کردهای ایزدی هستند، کشت و زنان و دخترانشان را به اسارت گرفت.
داعش در مناطق تحت تسلط خود با فروش زنان و دختران ایزدی، بازار برده فروشی به راه انداخت.
مقامات منطقه کردستان عراق در آخرین روزهای آذرماه اعلام کردند به محاصره ارتفاعات سنجار پایان داده اند.
شکست محاصره ارتفاعات سنجار راه را برای کمک‌ به آوارگان باز کرد. پیش از این دولت عراق از راه هوایی به آوارگان کمک می کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها