ارتباط انتخابات بحرین با بازداشت دبیرکل وفاق

ارتباط انتخابات بحرین با بازداشت دبیرکل وفاق
چهارشنبه 10 دی 1393 - 14:08

مجید میلاد از اعضای ارشد جمعیت الوفاق بحرین می گوید، شکست طرح سیاسی رژیم در انتخابات نمایشی اخیر باعث شد که آل خلیفه برای خروج از بحران به بازداشت شیخ عیسی قاسم روی آورد.

"مجید میلاد" عضو دبیرخانه جمعیت "الوفاق" روز چهارشنبه به شبکه خبری العالم گفت: سخنرانی ها و مواضع شیخ علی سلمان طایفه ای و یا به نفع گروه خاصی نبود.

مجید میلاد رژیم آل خلیفه را به انتقام جویی از شیخ علی سلمان پس از ناکامی در انتخابات متهم کرد و هشدار داد: رژیم بدون در نظر گرفتن عواقب اقداماتش در صدد ایجاد بحران است.

وی افزود: دادستان بحرین رسما اتهاماتی به شیخ علی سلمان نسبت داده که در راس آن، تلاش برای تغییر رژیم با تکیه بر زور و تهدید، توهین به یک نهاد رسمی و ایجاد کینه و نفرت طائفی از اتهامات مشخص شده شیخ سلمان است.

وی افزود: همه این اتهامات فریبکارانه و سیاسی است و هیچ ارتباطی به سخنرانی شیخ عیسی قاسم ندارد. این اتهامات کاملا با سخنرانی های ملی وی که تقویت کننده روح وحدت ملی است، مغایرت دارد. وی در طول زندگیش هیچ مطلبی برای تحریک طایفه یا گروه مشخصی ایراد نکرده و همه سخنانش ملی است.

عضو دبیرخانه جمعیت "وفاق" گفت: رژیم بحرین پس از ناکامی در انتخابات چاره ای جز بازداشت شیخ علی سلمان نداشت.

مجید میلاد تاکید کرد: شیخ سلمان به جز سخنان نافذ که به دلهای مردم بحرین می نشیند و نقد رژیم بحرین سلاحی در اختیار ندارد. از اینرو رژیم چاره ای جز بازداشت وی نداشت.

شیخ علی سلمان روز یکشنبه پس از احضار به مرکز تحقیقات جنایی برای بازجویی بازداشت شد.

بازداشت وی 2 روز پس از انتخاب مجدد به سمت دبیر کلی جنبش الوفاق صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای از دولت بحرین خواست که شیخ سلمان و دیگر بازداشتی های سیاسی را آزاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها