روزنامه نگار عراقی تشریح می کند:

کمک ایران به عراق در جنگ با داعش چگونه است ؟

کمک ایران به عراق در جنگ با داعش  چگونه است ؟
چهارشنبه 10 دی 1393 - 14:40

کارشناس امور امنیتی و راهبردی عراق، با قدردانی از حمایت جدی جمهوری اسلامی ایران از کشورش در مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کرد که این حمایت ها عراق را در آستانه شکست تروریست ها قرار داده است.

"محمد محیی" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، توافق همکاری نظامی و دفاعی اخیر بین ایران و عراق را نقطه اوج حمایتهای گسترده جمهوری اسلامی ایران از عراق دانست و گفت: این حمایت بی دریغ ایران از عراق در مقابله با تروریست های داعش، درحالی است که همه کشورها به عراق پشت کرده اند.

وی افزود: آمریکا که بر اساس توافقنامه همکاری نظامی متعهد به حمایت از عراق و ارائه تسلیحات به این کشور در شرایط اضطراری است، از تعهدات خود صرف نظر کرده و حتی مانع تجهیز ارتش عراق از منابع دیگر می شود.

این کارشناس عراقی گفت: بنابراین پس از این مرحله طولانی، توافقنامه همکاری نظامی با جمهوری اسلامی ایران امضا شده است و ایران در این مدت همواره به صورت گسترده به حمایت مستقیم از عراق در سطوح تسلیحاتی، اطلاعاتی و مشاوره ای پرداخته و مشاوران نظامی عالی رتبه ایران، در کنار فرزندان عراق قرار داشته اند.

وی با بیان این که، همه این امور باعث شده است عراق امروز در شرایط دفاعی خوبی قرار گیرد، گفت: اینک که آمریکا از تعهدات خود در قبال عراق شانه خالی کرده و در زمینه ارسال تسلیحات ضروری به عراق، طفره رفته است، هیچ گزینه ای برای عراق مناسب تر از این نیست که به همکاری نظامی با ایران بپردازد.

محمد محیی تاکید کرد که توافقنامه همکاری نظامی ایران و عراق، به مثابه آغاز مرحله جدیدی از همکاری دفاعی و نظامی بین دو کشور و تحکیم و تقویت موضع عراق در مقابله با تروریست هایی است که با شکست فاصله چندانی ندارند.

وی گفت: بر کسی پوشیده نیست که تروریست ها تهدیدی برای همه کشورهای منطقه و حتی ترکیه، قطر،عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس هستد؛ و این درحالی است که برخی از همین کشورها همچنان به این حمایت از تروریست ها ادامه می دهند.

این کارشناس امور راهبردی در پایان هشدار داد که خطر این تروریست ها در حال سرایت به مرزهای حامیانشان است و این کشورها نیز به این حقیقت پی برده اند که برای رهایی از خطر تروریست ها باید وارد میدان شوند.

MKH-30-22:42 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها