درخواست یمن از عمان برای میانجی‌گری نزد ایران

درخواست یمن از عمان برای میانجی‌گری نزد ایران
چهارشنبه 10 دی 1393 - 18:37

به نوشته یک روزنامه عربی، رییس جمهوری یمن وزیر امور خارجه‌اش را برای میانجی‌گری عمان نزد ایران با هدف راضی کردن تهران به اعمال فشار بر گروه انصارالله، به مسقط فرستاده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه انصارالله (حوثی ها) با تصمیم رییس جمهوری یمن مبنی بر تقسیم این کشور به سه منطقه فدرال مخالفت و به طور تلویحی اعلام کرده است که درصورت پافشاری عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن، بر گنجانده شدن این موضوع در پیش نویس قانون اساسی جدید، وی را از قدرت کنار خواهد زد.

این تحولات درشرایطی است که پیشروی گروه انصارالله یمن همچنان دارد و درحال حاضر ده استان این کشور تحت سلطه آنان است.

پایگاه "الحیاه" به نقل از منابع دیپلماتیک در صنعا پایتخت یمن اعلام کرد که "عبدالله الصايدی" وزیر امور خارجه یمن دو روز پیش بنا به درخواست رییس جمهوری یمن به عُمان سفر کرد تا مسقط را برای میانجی گری نزد ایران با هدف اعمال فشار بر گروه انصارالله در یمن برای پذیرفتن تصمیم منصور هادی مبنی بر تقسیم یمن به سه منطقه فدرال متقاعد کند.

حزب سوسیالیست یمن نیز با تصمیم رییس جمهوری این کشور در زمینه تقسیم یمن به سه منطقه فدرال مخالف است و این درحالیست که اکثر طرف های یمنی که از حمایت بین المللی (به ویژه از سوی انگلیس) برخوردار هستند، با این تصمیم موافقند.

بنا به اعلام منابع عُمانی، وزیر امورخارجه یمن در مسقط با " فهد بن محمود آل سعيد " معاون نخست وزیر عُمان درامور کابینه دیدار و با وی درباره آخرین تحولات یمن و تلاش های انجام شده برای کنترل اوضاع در خصوص تحقق منافع ملت یمن گفتگو کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها