سفر محرمانه هیات آمریکایی به دمشق

سفر محرمانه هیات آمریکایی به دمشق
چهارشنبه 10 دی 1393 - 19:03

برای نخستین بار در چهار سال گذشته یک هیات امنیتی و مشورتی آمریکایی در ماموریتی کاملا محرمانه، با دولت بشار اسد درهفته جاری ارتباط برقرار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رای الیوم به نقل از یک منبع دیپلماتیک غربی موثق نوشت: یک هیات امنیتی- مشورتی آمریکایی متشکل از 5 نفر که در کمیته ای به نام کمیته پی گیری مساله فلسطین فعالیت می کنند، با هماهنگی مقامات دمشق و امان (پایتخت اردن) به دمشق سفر کرده است.

هنوز خبری از موضاعات و مسایل مطرح شده در این سفر و دیدار کاملا محرمانه که دست کم هفت ساعت ادامه داشته و در این مدت آمریکایی ها با مقامات عالی رتبه دولت بشار اسد، گفت وگو کرده اند، منتشر نشده است.

گفته می شود این هیأت به صورت کاملا محرمانه و در بایکوت خبری به دمشق سفر و با چند تن از مقامات سوری دیدار کرده و سپس دوباره به امان پایتخت اردن بازگشته و در آنجا گزارشی ویژه تهیه کرده است.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، این هیات آمریکایی شامل افرادی از کمیته پیگیری مساله سوریه است که این کمیته نیز نماینده هفت دستگاه آمریکایی از جمله سازمان های اطلاعات، پنتاگون و اداره امور خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا و دفتر امنیتی سفارت آمریکا در امان پایتخت اردن است.

پربیننده ترین خبرها