نماینده عراقی:

"نقش ایران در آزادی شهرهای عراق کلیدی است"

چهارشنبه 10 دی 1393 - 21:53

نماینده پارلمان عراق با قدردانی از نقش مهم ایران تاکید کرد که تهران در آزاد سازی شهرهای این کشور از دست تروریست های داعش نقش مهمی داشته است و مشاوران ایرانی از همتایان آمریکاییشان تاثیرگذارترند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "انتصار الجبوری" در گفت وگو با "سومریه نیوز" به نقش اساسی ایران در آزادی شهرهای عراق از اشغال تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: نیروهای مردمی چند شهر را با یاری مشاوران ایرانی که از همتاهای آمریکاییشان شایسته ترند، آزاد کردند.

وی افزود: ما امروز با بحران مواجه هستیم، بخش هایی از خاک عراق اشغال شده است و مردم گرفتار جنایات داعش هستند، بسیاری از هموطنان عراقی آواره شده اند و سرنوشتی نا معلوم دارند، عراق اینک به نمایندگی از جهان با تروریسم می جنگند و همه کشورها باید از عراق حمایت کنند.

الجبوری گفت: اینک که دولت عراق نمی تواند عشایر را برای دفاع از مناطق خود مسلح کند، کشورهای همجوار باید به عراقی ها کمک کنند و عشایر را با همکاری دولت برای مقابله با تروریست های داعش و آزادی شهرها، مسلح کنند.

از سوی دیگر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز گذشته بر ضرورت آزادی کامل خاک عراق از اشغال تروریست های داعش تاکید و خاطرنشان کرد: اگر برخی کشورهای همجوار از حمایت داعش دست بردارند، به زودی همه مناطق عراق از سیطره این گروهک آزاد خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها