مجازات خفیف برای قاتل امام جماعت مسجد بلژیک

چهارشنبه 10 دی 1393 - 22:01

بروکسل، العالم - اقشار مختلف جامعه بلژیک از سهل‌انگاری دستگاه قضایی این کشور در زمینه صدور حکم خفیف برای "رشید البخاری" تکفیری مغربی که مسجد امام رضا (ع) در بلژیک را به آتش کشید و امام جماعت آن را به شهادت رساند، انتقاد کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در بلژیک، دستگاه قضایی این کشور برای عامل این حمله در مارس 2012 که به شهادت امام جماعت مسجد امام رضا (ع) در بروکسل پایتخت بلژیک منجر شد، مجازات 27 سال حبس را درنظر گرفت.
این درحالی است که فعالان بلژیکی مجازات سنگین تر را برای این جانی خواستار شده و تاکید کرده اند که این فرد تندرو باید بابت اقدام جنایتکارانه اش به اعدام محکوم شود.
با گذشت بیش از دو سال و نیم از جلسات محاکمه این جنایتکار تکفیری در بروکسل و اعتراف های جنجال برانگیز او، بسیاری بر این باورند که ابعاد متعددی از حمله این فرد تندرو همچنان مبهم مانده است.
دادگاه جنایی بلژیک، اعتراف های این تندروی جنایتکار در خصوص حمله به مسجد و به آتش کشیدن آن مکان مقدس با انگیزه طایفه ای و تنفر از مسلمانان و اهانت های لفظی وی به مسلمانان پیرو اهل بیت علیهم السلام را در چارچوب اتهامات حمله تروریستی ارزیابی نکرده و صرفاً وی را به اتهام به آتش کشیدن یک مکان که مسبب مرگ یک نفر شده محکوم کرده است.
یکی از وکلای این شخص مجرم در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، این فرد جانی در برابر این قاضی بلژیکی اقرار به ارتکاب جنایت کرده است، اما اقدام او تروریستی به شمار نیامده است.
مسجد امام رضا (ع ) که از مهم ترین مراکز دینی در شهر بروکسل پایتخت بلژیک به شمار می رود، سال هاست که برای درامان بودن از حملات و تهدیدات تروریستی تحت نظارت مسوولان بلژیکی است.
مسلمانان بلژیک از اقدام مسوولان این کشور در زمینه محاکمه این متهم به اتهام ارتکاب جنایت تروریستی در خصوص آتش زدن مسجد و به شهادت رساندن شیخ عبدالله الدهدوه امام جماعت این مسجد، ابراز خرسندی کرده بودند اما اکنون دادگاه اتهام جنایت تروریستی را رد کرده است.
یکی از مسلمانان بلژیک درگفت وگو با خبرنگار العالم گفت: تصمیم دادگاه بلژیک این گونه القا می کند که پشت پرده مساله ای وجود دارد و ممکن است که این تصمیم سیاسی باشد.
وی با بیان این که هیچ کسی را متهم نمی کند، افزود: از حکم دادگاه بلژیک برای این فرد جانی راضی نیستم زیرا صدور این حکم در حالی است که پس از آن واقعه، عده ای از مسوولان سیاسی در بلژیک این حادثه را تروریستی توصیف کرده بودند.
مسیحیانی که روند محاکمه را از نزدیک دنبال می کردند، نیز به نوبه خود خواستار از سرگیری محاکمه با هدف صدور حکمی با مجازات سنگین تر برای این فرد شدند.
"جان عبود قاضی" در واتیکان در مصاحبه با خبرنگار العالم ضمن انتقاد از حکم صادره برای این جنایتکار گفت: اقدامات این فرد در خصوص به آتش کشیدن یک مسجد و کشتن امام جماعت آن، اقدام تروریستی آشکار بوده است.
وی خواهان صدور حکم دیگری شد تا اشتباه قاضی اول جبران شود.
"كريم باغستانی" خبرنگار العالم در بلژیک گزارش داد: افکار عمومی از صدور این حکم راضی نیستند و آن را مجازاتی عادلانه به حساب نمی آورند و درچنین شرایطی، بسیاری خواهان اخراج عاملان منادی فتنه و تکفیر با هدف دوری از ترویج اقدامات خشونت بار و تروریستی هستند اقداماتی که از نظر اسلام مردود است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها