"جنگنده اردنی را اس-300 سوریه سرنگون کرده است"!

چهارشنبه 10 دی 1393 - 23:04

حدس و گمان‌های تازه، از احتمال سوری بودن ِ موشکی حکایت دارد که جنگنده اف - 16 خلبان اردنی را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که ماجرای سقوط جنگنده اف-16 اردنی در منطقه رقه در سوریه، هنوز در صدر اخبار رسانه هاست، روایت تازه ای در برخی از کشورهای غربی شکل گرفته است. در این مجال، آمریکا بدون این که مستقیما انگشت اتهام خود را به سمت دولت سوریه نشانه رود، اعلام کرد که جنگندۀ اردنی توسط داعش هدف قرار نگرفته است، بدون آن که توجیه مناسبی نظیر سقوط جنگنده به سبب احتمال نقص فنی، ارائه کند.
پایگاه خبری رأی الیوم، نوشت: به گفته منابع غربی، اعترافات "معاذ الکساسبه" خلبان اردنی در گفت وگو با "دابق" مجله داعش، مبنی بر این که جنگنده اش بر اثر اصابت موشک حرارتی سقوط کرد، کاملا درست و دقیق است.
به نوشته رأی الیوم، بعید نیست که واحدهای دفاعی سوریه، جنگنده اردنی را هدف قرار داده باشند تا این پیام را به آمریکا و هم پیمانانش برساند که موشک هایی با قابلیت هدف قرار دادن جنگنده های آمریکا را در اختیار دارد و می تواند در زمان مناسب از آن ها استفاده کند.
در این میان، منابع دفاعی در لندن، بر این گمان هستند که ممکن است سوریه، از روسیه، موشک های اس 300 ضد جنگنده دریافت کرده و شاید جنگنده اردنی، با یکی از این موشک ها هدف قرار گرفته است.
پایگاه خبری رأی الیوم به نقل از یک دیپلمات عرب درباره این روایت تازه، گفت: جنگنده اردنی، بر اثر اصابت موشک سقوط کرد، اما داعش فاقد این نوع از موشک هاست.
وی سپس تلویحاً به احتمال سوری بودن این موشک، اشاره کرد.
در حال حاضر هم دولت سوریه، هم آمریکا و هم اردن در قبال مسئولیت هدف قرار دادن این جنگنده سکوت پیشه کرده اند و به این ترتیب، هیچ روایت رسمی، جز روایتی که داعش ادعا کرده است، وجود ندارد به همین سبب، نمی توان قاطعانه در این خصوص حکم کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها