علمای لبنان بازداشت شیخ سلمان را محکوم کردند

علمای لبنان بازداشت شیخ سلمان را محکوم کردند
پنج‌شنبه 11 دی 1393 - 12:07

العالم ـ تشکل "تجمع علمای مسلمان لبنان" در بیانیه ای اقدام مقام های بحرین در خصوص بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جنبش اسلامی وفاق ملی" را محکوم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی تجمع علمای مسلمان منتشر شد، آمده است که مقام های بحرین با نادیده گرفتن تمام ارزشهای انسانی و زیرپاگذاشتن قوانین حقوق بشر که به هر شهروندی در هر کشوری حق آزادی بیان و انتخاب نظام حکومتی خود را می دهد، همچنان بر ظلم و ستم به ملت بحرین ادامه می دهند.

بر اساس این بیانیه، مقام های بحرین زمانی که قصد داشتند این کشور را تبدیل به پادشاهی کنند، پادشاه با تمام رهبران و علما برای دست یابی به توافقی به منظور ایجاد اجتماعی جدید دیدار داشت و در این زمینه هر آنچه خواست از مردم بدست آورد، تا پادشاه شود اما اینک تمام حقوق شهروندان را که هم اکنون رعایای وی به شمار می آیند، مصادره می کند. وی بر اساس یک حکومت دیکتاتوری مطلق عمل می کند؛ حکومتی که بازخواست نمی شود، هر آنچه را می خواهد بر مردم تحمیل می کند و ساختار جمعیتی کشور را به دلخواه خود تغییر می دهد.

در این بیانیه با  تاکید براینکه ذکر تجاوزات و فعالیت های ضد بشری رژیم بحرین به چندین کتاب نیاز دارد ، بخشی از فعالیت های آل خلیفه علیه مردم بیان شده است.

این بیانیه از اعطای تابعیت به صورت بی برنامه به پیروان مذهبی مشخص به منظور ایجاد فتنه مذهبی در کشور و لغو تابعیت شهروندان بحرینی به عنوان مهمترین برنامه های ضد مردمی آل خلیفه یاد کرده  و تاکید شده است که این اقدام را شنیع ترین دیکتاتورها نیز تاکنون مرتکب نشده اند.

بازداشت صدها زندانی سیاسی. بازداشت شدگان سیاسی با انواع شکنجه ها روبرو هستند وبرخی نیز تحت شکنجه و بدون کیفرخواست جان خود را از دست می دهند ، سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز و شلیک گلوله به سمت تظاهرکنندگان و
تخریب مساجد و خانه هایی که در آن عزاداری ها به بپا می شود، به بهانه های واهی ، هم در شمار جنایت های رژیم حاکم بر بحرین ذکر شده است.

تجمع علمای مسلمان لبنان در این بیانیه با بیان اینکه رژیم ستمکار بحرین تدابیر سرکوبگرانه خود را با بازداشت شیخ علی سلمان به اوج رساند؛ تاکید کرد : شیخ سلمان همواره دعوت گر گفتگوها و خواهان حقوق ملت و نماینده مردم بوده است. این اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی بیانگر ورشکستگی رژیم و ترس آن از جنبش دموکراتیک است که ممکن است به بهاری واقعی بینجامد نه آن بهار عربی که انسانها را به قتل می رساند و خانه ها را ویران می کند و کشورهایی که ادعای تمدن می کنند، آن را می پذیرند در حالی که چشمان خود را به روی نقض ها وتجاوزات بحرین می بندند.

در این بیانیه تاکید شده که ما در تجمع علمای مسلمان لبنان این اقدام بزدلانه را محکوم می کنیم و خواهان گسترده ترین همبستگی با شیخ علی سلمان و ملت مظلوم بحرین هستیم و نیز از نهادهای حقوق بشر و دادگاه های بین المللی می خواهیم تا این رژیم ظالم را به سبب نقضهای حقوق بشر بازخواست کند و برای بازداشتن رژیم از اینگونه اقدامات، وارد عمل شوند.

پربیننده ترین خبرها