پاکسازی چند روستا توسط پیشمرگه های عراق؛

بیمارستان سنجار از کنترل داعش خارج شد

بیمارستان سنجار از کنترل داعش خارج شد
پنج‌شنبه 11 دی 1393 - 12:42

العالم - نیروهای پیشمرگه کُرد عراقی بعد از چند ساعت درگیری با تروریست های داعش، بیمارستان شهر سنجار دراستان نینوا را تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کردهای پیشمرگه روز گذشته حمله گسترده ای را از سه محور به سمت مواضع داعش در روستاهای تابع شهرستان مخمور و کویر در غرب اربیل آغاز کردند.
فرماندهان میدانی پیشمرگه اعلام کردند که این حمله به آزادسازی چند روستا منتهی شد و یک مسوول کُرد در سنجار نیز از سیطره نیروهای پیشمرگه بر بیمارستان این شهر بعد از درگیری چند ساعته خبر داد.
هاوکار کمال، یکی از جنگجویان شرکت کننده در این حملات، گفت: نیروهای پیشمرگه با هماهنگی ارتش عراق به مواضع داعش در 7 روستا از توابع کویر و مخمور حمله کردند که به دنبال آن عناصر تروریست به منطقه القیاره در شرق موصل گریختند.
سرباز شیخ، از فرماندهان پیشمرگه نیز خاطرنشان کرد، نیروهای پیشمرگه موفق شدند روستاهای دویزات علیا و سفلی و تل شعیر و سلطان عبدالله را آزاد کنند و در این حملات تروریست ها از خود مقاومت چندانی نشان ندادند اما قبل از فرار، تعداد زیادی مین در این مناطق کار گذاشتند.
نیروهای پیشمرگه پیشروی خود را به سمت سایر روستاهای این منطقه ادامه می دهند و منطقه را از وجود مینهایی که مانع پیشروی می شود، پاکسازی خواهند کرد.
وی افزود:عناصر داعش در این درگیری ها از مواد منفجره استفاده کرده و یک مخزن سوخت را نیز بمب گذاری کردند اما این انفجار تلفاتی در میان نیروهای پیشمرگه به جا نگذاشت.
پیشمرگه نیز با پشتیبانی آتش توپخانه و حملات خمپاره ای موفق شد، دهها تن از تروریست ها را به هلاکت رسانده و تسلیحات آنها را منهدم کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها