افشای بدرفتاری و شکنجه زندانیان در امارات

افشای بدرفتاری و شکنجه زندانیان در امارات
پنج‌شنبه 11 دی 1393 - 12:50

العالم - مركز بين المللي عدالت، بدرفتاري با زندانيان و شكنجه روشمند در زندانهاي سري در امارات را محكوم كرد.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از سايت خبري "الوطن يغرد خارج السرب"، مركز بين المللي عدالت اعلام کرد: مسوولان اماراتي در اقدامي غيرمنتظره گروهي از بازرگانان ليبيايي را آزاد كردند. اين بازرگانان را مسئولان امنيتي امارات از اوت سال 2014 ميلادي بازداشت كرده بودند كه شامل بشير الشباح، رفعت حداقه، الطاهر القلفاط و محمد العرادي هستند.
اين مركز افزود: اطلاعات اوليه حاكي است كه اين زندانيان آزاد شده در معرض انواع شكنجه و بدرفتاري از جمله محروميت طولاني مدت از خواب پيش از بازجويي قرار داشته اند و در دوره بازداشت به طور كامل از جهان خارج جدا نگهداري شده اند.
به گفته اين مركز، موارد ياد شده با گزارش هاي زيادي در خصوص نقض آشكار حقوق بشر در بازداشتگاه هاي امارات همخواني دارد؛ امري كه مغاير با قوانين بين المللي حقوق بشر است.
اين مركز از مسئولان اماراتي خواست تا همه كساني را كه ظالمانه و خودسرانه بازداشت شده و در بازداشتگاه هاي اين كشور به سر مي برند آزاد كرده و همه حقوق آنها را مطابق قوانين بين المللي حقوق بشر تضمين كنند.
مركز بين المللي عدالت همچنين از گزارشگر ويژه مبارزه با شكنجه نيز خواست تا درباره موارد ياد شده و نقض توافقنامه مبارزه با شكنجه از سوي مسوولان اماراتي تحقيق كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها