نماینده عراقی:کمکهای آمریکا به داعش سهوی نیست

نماینده عراقی:کمکهای آمریکا به داعش سهوی نیست
پنج‌شنبه 11 دی 1393 - 14:41

العالم ـ نماینده پارلمان عراق گفت: پرتاب محموله های کمک رسانی توسط جنگنده های امریکایی برای گروه تروریستی داعش اقدامی عمدی و نقض قوانین و پیمان های بین المللی است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، عالیه نصیف با انتشار بیانیه ای از دولت عراق و وزارت خارجه خواست تا یادداشت اعتراضی در این خصوص به سازمان ملل ارایه دهند.

وی گفت: نمی توان اقدام جنگنده های آمریکایی در زمینه پرواز بر بالای حریم هوایی عراق و بویژه بر فراز مناطقی که در کنترل داعش هستند و پرتاب صندوقچه ها و کیسه های حامل کمک را اقدامی غیرعمدی و سهوی تلقی کرد زیرا این رفتار آنها بارها تکرار شده است؛ از این رو این امر به عمد صورت می گیرد و نقض قوانین و پیمانهای بین المللی به شمار می آید.

نصیف افزود: ما به خوبی می دانیم که سازمان ملل ابزار مشروعیت بخشی در دست آمریکاست. اما جامعه بین الملل باید اقدامات آمریکایی ها را محکوم کند زیرا واشنگتن می خواهد گروه تروریستی داعش جان تازه بگیرد و تجدید قوا کند.

این نماینده عراقی تاکید کرد که رفتارهای آمریکا یک معنا بیشتر ندارد و آن این که واشنگتن گمان می کند ملت عراق و تمام ملت های منطقه مردمی ساده لوح هستند که همه چیز را باور می کنند.

نصیف از افکار عمومی جهان خواست تا آشکارا اقدامات آمریکا را محکوم کنند؛ این اقدامات بیانگر میزان بهره برداری طرف آمریکایی از طولانی شدن جنگ علیه سازمان های افراطی در عراق و منطقه است.

گفتنی است که برخی رسانه های داخلی عراق در 26 دسامبر 2014 یک نوار ویدیویی از اقدام جنگنده ائتلاف بین المللی ضد داعش در پرتاب بالونی به منطقه تحت سلطه داعش در الخضیره در جنوب استان صلاح الدین منتشر کردند که هنوز محتویات آن نامعلوم است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها