روزی 8 میلیون دلار برای مبارزه با هیچ

روزی 8 میلیون دلار برای مبارزه با هیچ
پنج‌شنبه 11 دی 1393 - 18:25

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، هزینه عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق در 4 ماه اول آغاز آن، ساعتی 330 هزار دلار معادل روزانه 8 میلیون دلار بوده است؛ این در حالیست که مقامات عراق و سوریه معتقدند این حملات تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پنتاگون با انتشار بیانیه ای که در روزنامه "وال استریت ژورنال " به چاپ رسیده است، افزود: این هزینه ها که شامل آموزش و تجهیز جنگجویان نیز است در این مدت یک میلیارد دلار بوده است.  

بر این اساس، قیمت هر فروند موشک "تام هاک" یک میلیون و دویست هزار دلار و هر فروند موشک "هلفایر" که از هواپیمای جنگی شلیک می شود، صد هزار دلار است.

هزینه یک ساعت پرواز هر فروند هواپیمای جنگنده (بی 1) 58 هزار دلار، هر فروند هواپیمای (اف 15) 39 هزار دلار، یک فروند هواپیمای بسیار پیشرفته (اف 22 رپتور) که قیمت آن 350 میلیون دلار است،  68 هزار دلار می باشد. 

از سوی دیگر بانک جهانی زیان های وارده به منطقه "مشرق عربی" را به خاطر جنگ در سوریه و فعالیت های گروه تروریستی داعش در منطقه، 35 میلیارد دلار برآورد کرده است.

این درحالیست که بسیاری از مردم عراق و سوریه جنگ ائتلاف جهانی به سرکردگی آمریکا علیه داعش را جدی نمی دانند و معتقدند حملات ائتلاف تاثیر چندانی در عرصه میدانی نداشته است. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها